מקור ראשון

חמאס העניק מגן הוקרה לערוץ אל־ג'זירה

בין הנימוקים: "הערוץ עבד במקצועיות רבה בסיקור הלחימה ובהזדהותו עם הפלסטינים"

אסף גבור

לשכת העיתונות הממשלתית בוחנת את האפשרות לשלול את תעודות העיתונאים המוענקות מטעמה לכתבי אל־ג'זירה בישראל, בעקבות התעצמות ההסתה בשידורי הערוץ נגד ישראל ותרומתו לליבוי מהומות הערבים בשבועות האחרונים. בלשכה בוחנים את ההיבטים המשפטיים והביטחוניים של המהלך, ואת האפשרות לשלול מהערוץ גם את שירותי התקשורת הנוספים שמספקת לו הלשכה.

ערוץ אל־ג'זירה מחזיק בין השאר משרדים ועמדת שידור בגן הטכנולוגי ליד קניון מלחה בירושלים. "זהו כלי תקשורת שלא עומד באמות מידה מקצועיות ונותן במה מפורשת להסתה נגד ישראל ולתעמולה שמשרתת את האויב", אומר ראש לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן. בדעתו גם להמליץ לגורמים רשמיים כאן שלא להתראיין עוד לערוץ.

ואיל דחדוח, מנהל הסניף העזתי של אל־ג'זירה, קיבל ביום שלישי השבוע מגן הוקרה מטעם ארגון חמאס בעקבות סיקור מערכת שומר החומות בין ישראל לחמאס.

את אות ההוקרה לדחדוח, שמשרדו כפוף למשרד הראשי של אל־ג'זירה בישראל, העניק חליל אל־חיה - סגנו של יחיא סנוואר, ראש ארגון חמאס בעזה. "הערוץ הקטארי עבד במקצועיות רבה במהלך הסיקור והפגין את הזדהותו עם העם הפלסטיני", אמר אל־חיה. הוא כינה את כתבי אל־ג'זירה "אבירי המילה" והודה להם במילים חמות: "אנחנו גאים בכתבי אל־ג'זירה. הייחודיות של העיתונאי הפלסטיני היא הזהות והמסר הלאומי שלו. ראינו זאת בהחלט בדיווחים של הערוץ".

באתר חמאס צוין כי גורמים מטעם הארגון התקשרו למנהל אל־ג'זירה בירושלים, וליד אל־עומרי, והודו לו על "הסיקור המקצועי של הערוץ במהלך המבצע". באתר צוין שגם כתבת הערוץ בירושלים ג'ווארה אל־בודירי, שנעצרה לפני שבוע בהפרת סדר בשייח'־ג'ראח, זכתה מארגון חמאס לשיחת טלפון מלאת הערכה על מאבקה. הן אל־עומרי והן אל־בודירי הכחישו את עצם קיום השיחות.

לדברי ניצן חן, "במהלך המבצע נתן ערוץ אל־ג'זירה גל פתוח לדוברי חמאס באופן חד־צדדי, שידר את הנרטיב של חמאס וחצה את הקו של כלי תקשורת לכיוון כלי תעמולה. במהלך המבצע שודרה תוכנית מיוחדת על מערך הנ"ט החמאסי וכתבה שכללה שיח אוהד עם פעילי החמאס בתוך מנהרות טרור.

"בתוכנית שעסקה בנעדרים ובשבויים שבידי חמאס התראיין מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס. בתוכנית נכללה הקלטה בדויה של חייל ישראלי הנמצא כביכול בשבי חמאס. מטרת הכתבה הייתה לערוך מלחמה פסיכולוגית ולא לעשות עיתונות".

עמוד ראשי

he-il

2021-06-11T07:00:00.0000000Z

2021-06-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281526523996254

Israel Hayom