מקור ראשון

בגלל "היסטוריה קולוניאלית": דיוקן המלכה הוסר במועדון סטודנטים

בימין הבריטי זועמים "ההחלטות הן של הסטודנטים, לא של המכללה", הצטדקה נשיאת קולג' מגדלנה באוקספורד

ג'ניפר חסן

"ההחלטות האלה הן שלהם, לא של המכללה... אולי הם יצביעו לתלות את הדיוקן שוב, אולי הם לא יעשו את זה". עד אז, לדבריה, הדיוקן יישמר במקום מבטחים.

רוז גם התלוננה על התנהגות מאיימת, ואמרה שצוות המוסד ספג כינויי גנאי בעקבות ההחלטה. לדבריה, המכללה שומרת על המסורת של "דיון חופשי וקבלת החלטות דמוקרטיות", שהמלכה כנראה הייתה תומכת בהם: "להיות סטודנט זה יותר מאשר ללמוד. זה לחקור רעיונות ולדון בהם", כתבה רוז, "לפעמים זה להתגרות בדור המבוגר. נראה שלא כל כך קשה לעשות את זה בימינו".

בטלוויזיה, בתחנות הרדיו וברשתות החברתיות, רבים הביעו את דעותיהם. "המלכה היא הקורבן האחרון של 'תרבות הביטול' ‪,")Cancel Culture(‬ נכתב שלשום בעיתון השמרני מחוץ לקולג' אוריאל קראו "רודז חייב ליפול", והניפו כרזות. באותה עת, מפגינים בעיר בריסטול מוטטו את האנדרטה של אדוארד קולסטון, פוליטיקאי בריטי שהיה אחראי לשעבודם של עשרות אלפי אנשים, והשליכו אותה לים.

בחודש שעבר הודיעה אוניברסיטת אוקספורד שפסלו של רודז לא יוסר, למרות קריאות המחאה החריפות ובניגוד להצבעת הוועד המנהל של הקולג'. האוניברסיטה הביעה חשש מן העלויות הכספיות והבעיות הבירוקרטיות הקשורות בהסרת הפסל, ואמרה שלא תפתח בהליך המשפטי שיאפשר לה להיפטר מהאנדרטה.

ההחלטה גררה זעם רב מצד אלו שראו בה בגידה: "בכל יום סטודנטים ועובדים שחורים ובני מיעוטים אתניים אחרים צריכים לעבור מתחת לרגלי האבן של רודז", סיכם את המחאה אחד הסטודנטים לעיתון הגרדיאן.

מקולג' מגדלנה לא נמסרה תגובה.

חוץ

he-il

2021-06-11T07:00:00.0000000Z

2021-06-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281659667982430

Israel Hayom