מקור ראשון

ארה"ב: אין כעת טעם במו"מ בין ישראל לפלסטינים

הודיה כריש־חזוני

הצהרותיו החוזרות ונשנות של ראש הממשלה נפתלי בנט כי אינו מתכוון לנהל משא ומתן מדיני עם הפלסטינים מקובלות על ממשל ביידן. כך אישר דובר מחלקת המדינה האמריקנית נד פרייס שלשום, בתדרוך לכתבים במלאת שנה להסכמי אברהם.

פרייס הסביר שארצות הברית דוגלת עקרונית בתהליך מדיני, אך אינה מצפה "לראות משא ומתן ישיר בין הצדדים שיוביל לפריצת דרך בזמן הקרוב". הוא הוסיף שארצות הברית אינה מתכוונת להפעיל לחץ על ישראל בנושא, אך הממשל ישתדל "להבטיח שישראל ומדינות אחרות באזור יצטרפו יחד למאמץ משותף לבניית גשרים".

קודם לכן אמר שר הביטחון בני גנץ, שנועד לפני כשבועיים ברמאללה עם אבו־מאזן, שממשלת ישראל לא תעקור התנחלויות על אף הדרישה הפלסטינית. "עבאס עדיין חולם על קווי 1967 – זה לא יקרה. הוא חייב להבין שאנחנו נשארים שם... אנחנו לא מורידים התנחלויות". גם מדבריו הובן שנכון לעכשיו אין משא ומתן מדיני בין ישראל לפלסטינים.

בסוגיה האיראנית אמר שר הביטחון שישראל עדיין שומרת לעצמה את הזכות לפעול בכוח נגד איראן אם תמשיך להאיץ את תעשיית הגרעין הצבאי שלה. "אנחנו לא אמריקה, אבל יש לנו היכולות שלנו", אמר גנץ בריאיון שפורסם בערב יום הכיפורים באתר חדשות החוץ הבינלאומי פוריין פוליסי. "הקבינט יחליט מה שיידרש... ואני בטוח שאם נדרוש מהצבא לפעול הוא יביא לנו פתרונות".

ואולם, במוקד הריאיון עמדה הצהרתו שממשלת ישראל הנוכחית, בניגוד לקודמתה, "תהיה מוכנה לקבל חזרה להסכם גרעין עם איראן".

לשאלה על מאמצי ממשל ביידן לשוב להסכם עם טהרן מתקופת אובמה השיב שר הביטחון: "הייתי מסכים לגישה האמריקנית הנוכחית, להחזיר את תוכנית הגרעין האיראנית לקופסה".

דובר מחלקת המדינה אמר באותה הסוגיה ש"אין ספק שארה"ב וישראל רואות בצורה זהה את הנושא האיראני. לארצות הברית ולישראל אין אינטרס לקבל את איראן כמדינת נשק גרעיני או כמדינת סף".

עמוד ראשי

he-il

2021-09-17T07:00:00.0000000Z

2021-09-17T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281509344317998

Israel Hayom