מקור ראשון

בלעדי לקוראי עיתון מקור ראשון

Makor10

החליט שבעונה הזו אבינועם ייהנה. אלירן מלכה

בתוך הרגעים הדרמטיים כדי לשחרר את הכאב הפנימי של הדמויות. ואין מה לעשות, יש משהו שונה בחוויה של צופה שמספרים את הסיפור שלו שהופך את זה ליותר אישי עבורו, וזה לא פשוט. כמו ההבדל בין צפייה במשחק כדורגל כשאוהדים את אחת הקבוצות לבין צפייה במשחק כשלא מכירים אף קבוצה ופשוט נהנים מהגולים".

יש תגובה שזכורה לך במיוחד?

"פעם עצר אותי ברחוב בחור גרמני, הוא דיבר איתי באנגלית ואמר שהוא מכור לסדרה. בפורים שמעתי על נשים יהודיות בבלגיה שהתחפשו לשבאבניקים, דברים הזויים. יש איזו תגובה שקיבלתי ממישהי באינסטגרם, אני אקרא לך - 'אני רוצה לפתוח את הלב. כמו שאולי ראית מתמונת הפרופיל שלי אני עם כיסוי ראש. לא יהודייה, אלא מוסלמית. גדלתי בארץ ולמדתי בבית ספר ממלכתידתי מוסלמי וזה הזוי כמה דמיון יש בין שתי הדתות שלנו... איך שאתה מציג את מה שעובר על אבינועם בין העולם של שירה לעולם של הדת - מצמרר. תודה'".

אתה מקבל גם הצעות שידוך?

"יותר משידוך, יש אנשים שמדברים איתי בדברי תורה. אומרים לי תן לי שתי נפקא מינות ממסכת אבות. או שמגיבים לאיזו סוגיה שדיברתי עליה ואומרים - אפשר ליישב את הסוגיה גם ככה וככה".

ד"ש לבראד פיט

המפגש עם החרדי המודרני הממוצע מזמן לגד, שמגיע מבית מסורתי, סיטואציות משעשעות. כך למשל כשהתראיין לאחרונה לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" המגיש קרא לו אבינועם והתעניין נמרצות האם גם הוא מחובר ליהדות כמו אבינועם, הדמות שהוא מגלם.

"אני אדם מאמין", הוא משתף, "ויש לנו תרי"ג מצוות ואינספור מקורות ללמוד מהם כדי להפוך להיות אנשים טובים יותר. אני לומד ומשתדל ליישם כל יום מחדש. אולי נשמע שזה חוזר על עצמו, אבל דווקא כשמגלים בתוך החזרתיות דברים חדשים - אלה רגעי גילוי מאוד משמעותיים. להבדיל אלף אלפי הבדלות זה כמו לעשות הצגה מאות פעמים ובכל פעם למצוא משהו חדש בטקסט. הלימוד של היהדות נועד לקרב אותנו לעצמנו ולסייע לנו במסע, וזה זמין ונגיש לכולם. לדעתי חשוב לעשות את זה בתהליך ובליווי כדי לא להעמיס על עצמך כי אפשר גם ללכת לאיבוד בתוך זה".

מלבד תפקידו כאבינועם השבאבניק החרדי (או כפי שהוא מכנה אותו בחיבה, "שובבניק"), זו הייתה שנה פורה למדי |

עבורו מבחינת הקריירה: הוא כיכב בדרמת האקשן "השוטרים" כשוטר צעיר, בסדרה הקומית "מותק בול באמצע" גילם גל"צניק חרדי ונלהב (דמות שהזכירה לרבים את הכתב החרדי של כאן11, מיכאל שמש) והשתתף בסדרת הנוער המד"בית של גיורא חמיצר "סקיי", הפעם לא בתפקיד אחד הילדים, אלא בתפקיד שוטר שעל גופו משתלט חייזר.

"זה היה אתגר נפלא", הוא מספר בחיוך, "זאת הפעם הראשונה ששיחקתי דמות שמורכבת למעשה משתי דמויות - אני משחק את השוטר חגי שהוא קצת הססן וחסר ביטחון, ואז חייזר בשם אוקו משתלט עליו. ומפני שהוא חייזר ולא מכיר את הכללים של העולם, זה נתן לי המון מקום בתור שחקן לעשות מה שאני רוצה מבחינת שפת גוף. ניסינו לאפיין אותו בתנועה חדה יותר ושיגיב לדברים בעיכוב מסוים, כי הוא פשוט לא מכיר התנהלות אנושית".

בשנה החולפת כיכב גם בסרט הקצר "עין לבנה" של הבמאי תומר שושן. במרכז העלילה בחור צעיר שבמהלך שיטוט לילי ברחוב תל־אביבי מוצא את אופניו שנגנבו כשהם קשורים לעמוד חשמל. הוא מנסה לאתר את הגנב ומכאן מתחיל מסע לילי קצר ומרתק שמצולם בשוט אחד ארוך של 20 דקות, ללא עצירות. התוצאה מרהיבה (הסרט ניתן לצפייה ב־DOV yes ובהקרנות בפסטיבלים שונים).

איך נראים הצילומים לסרט כזה?

"עוד לפני יום הצילום תומר הבמאי אמר לי שהוא מאמין שיצירה עושים מתוך חברות, ושאל אם אני רוצה לצאת לטייל

"כשאני עובד על אבינועם אני משתדל לגשת אליו מהמקום המחבר, לא מהצד הנהנתני שקיים בו. אני חושב שאבינועם ימצא שלווה ברגע שהוא ימצא את עצמו ויבין מי הוא רוצה להיות"

| י"א בתשרי תשפ"ב | 17.9.2021

ספרות // אריאל שנבל

he-il

2021-09-17T07:00:00.0000000Z

2021-09-17T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282767769735726

Israel Hayom