מקור ראשון

// סימני דרך // הגליל

בתחתון ושלוחות תלולות בעליון. אז קחו מקל, קחו תרמיל ובואו נצא אל הגליל.

יער ברעם - מסלול בלב החורש

זכו אלוני הענק של יער ברעם בשמירתם של תושבי הכפרים ג'יש וברעם סביבם. אלו מנעו כריתה ופגיעה בחלקת היער הזו ואנו זכינו ליער מגוון ומרשים. עצי האלון המצוי הגדולים מעניקים צל מלא וסביבה לחה במשך כל ימות השנה. בזכות אלו מרובים כאן מיני הטחבים, הפרחים הנדירים והפטריות.

מסלול רגלי מעגלי למשפחות אוהבות לכת. 3.5 ק"מ.

חניון יער ברעם (וייז). ממשיכים בנסיעה על השביל המסומן בכחול עד פנייה שלו ימינה ושם חונים. ממשיכים בשביל הכחול היורד לנחל דישון, מטפסים בנחל צבעון בשביל ישראל ועולים חזרה אל הרכב בשביל המסומן בשחור.

בית הכנסת העתיק ברעם, עין

מה יש: איפה: קרוב:

לילית.

דרך נוף הרי נפתלי - קסם של נוף

ברוכים הבאים לאחת הדרכים היפות שיש. דרך הנוף המרהיבה סלולה לאורכו של מתלול רמים. הדרך מתפתלת בין קיבוץ יפתח בדרום לכפר־גלעדי בצפון ולאורך כ־51 ק"מ. לאורכה של הדרך תצפיות רבות, יפות ומוסדרות אל עמק החולה, החרמון והגולן. דרך נוף מסומנת בירוק, סלולה ומתאימה לכל רכב. דרך נוף הרי נפתלי (וייז) – כניסה צפונית. מומלץ לנסוע בדרך מדרום לצפון. התחלה 2 ק"מ מצפון לקיבוץ יפתח. נקיקי יפתח, חניון האלה, נחל

מה יש: איפה: קרוב:

קדש.

שביל עצי האהבה - פינת שקט

חורשת האקליפטוס הנעימה היא מקום מצוין לעצירה ומנוחה. לבבות רבים של אוהבים נחרטו במהלך השנים על עצים אלו. כיום כבר לא חורטים על העצים, אך שירים אהובים חקוקים על הסלעים שביניהם. החורשה נמצאת מזרחית למושב שדמות דבורה בגליל התחתון. קסם של מקום.

שביל הליכה קצרצר ופינות ישיבה בצל. על משקוף בית הכנסת בחורבת מרות התגלתה כתובת: "ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך".

שיר על הדרך // יהושע כרמל

he-il

2021-09-17T07:00:00.0000000Z

2021-09-17T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283210151367214

Israel Hayom