מקור ראשון

נתניהו: השיבה לשלטון יכולה לקחת 3 שנים וחצי

עטרה גרמן

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה עד לא מכבר, בנימין נתניהו, אינו מרבה בהופעות פומביות מאז חילופי השלטון, גם לא בריאיונות תקשורתיים. הוא נושא דברים בעיקר מעל במת הכנסת. אתמול חרג ממנהגו ונשא דברים בוועידה מטעם מרכז השלטון המקומי. הוא תקף שם את מדיניות הממשלה החדשה בשלל תחומים, אבל השמיע גם תחזית מעניינת באשר לעיתוי נפילתה.

אם עד לאחרונה הביע נתניהו אופטימיות שהליכוד והימין בראשותו יוכלו לשוב במהירות לשלטון, הרי שכעת הוא לוקח בחשבון שהדבר יארך שנים. "אנחנו נחזור מהר ונתקן", אמר אתמול נתניהו, "זה יכול להיות עוד שבועיים או עוד שלוש שנים וחצי". זאת לעומת הדברים שהשמיע לקראת השבעת הממשלה הנוכחית. "אני מבטיח", הצהיר אז, "אנחנו נתנגד בתוקף להקמת הממשלה, ואם חלילה תוקם – אנחנו נפיל אותה מהר מאוד".

גם בתחילת אוגוסט, לאחר אישור תקציב המדינה בישיבת הממשלה, המשיך נתניהו להצהיר כי "נפיל את הממשלה הזאת בהקדם". בישיבת סיעת הליכוד בפתיחת כנס החורף של הכנסת, ב־4 באוקטובר, לוח הזמנים כבר לא הוזכר: "כבר היינו באופוזיציה עם 12 מנדטים וחזרנו בעוצמה – כך יקרה גם הפעם".

לדברי נתניהו אתמול, הציבור כבר מבין ש"משהו לא בסדר עם ראש ממשלה עם שישה מנדטים שבפעם הבאה יגרד את אחוז החסימה". הוא תקף את ההסתייעות של הקואליציה החדשה בסיעת רע"ם ואת מדיניות הטיפול שלה בגל הרביעי של הקורונה.

נתניהו התייחס בדבריו באופן מיוחד לסוגיה האיראנית, והאשים את יורשיו שהם "מרכינים ראש בפני תכתיבים בינלאומיים ומתחייבים לא לבצע סיכול לתוכנית הגרעין האיראנית בלי אישור ארצות הברית, שלא נאבקת, ומכשירה את היכולת של איראן להעשיר אורניום בהיקף אדיר".

"זה מדיר שינה מעיניי", סיכם ראש הממשלה לשעבר.

עמוד ראשי

he-il

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281509344386296

Israel Hayom