מקור ראשון

והיום בשיעור: איך מנצחים וירוס

במרכז ישיבות בני עקיבא נערכים להמשיך להשתמש בלמידה מרחוק, ולא רק בגלל הקורונה

כתב מקור ראשון

אחד השינויים המרכזיים שחוו מוסדות החינוך בעולם בשל מגפת הקורונה היה המעבר ללמידה מרחוק. במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא החליטו כעת להשתמש בכלי הזה כדי לאפשר לאלפי תלמידים ותלמידות בכיתה י' בחירה מגוונת של קורסים במסגרת חובת לימודי קורס כללי.

"עד השנה כל מוסד היה מוגבל במספר הקורסים שיכול היה להציע, וכל תלמיד היה לומד רק עם חבריו לכיתה או לשכבה. כעת אנחנו מאפשרים בחירה רחבה יותר של תכנים, וכן היכרות עם חברים חדשים ולמידה איתם ממקומות שונים, במקביל לחיזוק מיומנויות הלמידה מרחוק", מסביר סמנכ"ל החינוך של הרשת, הרב ד"ר יונה גודמן, לקראת ועידת החינוך של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא בשיתוף מקור ראשון, שתתקיים בירושלים בעוד כשבועיים.

במסגרת הקורסים הכלליים נחשפים התלמידים לעולמות תוכן נוספים מלבד אלו המוקנים להם במערכת הלימודים הקבועה. כך למשל מוצע לתלמידי הישיבות והאולפנות קורס דיגיטלי שעוסק בסוגיה האקטואלית "איך מנצחים וירוסים", בקורס אחר הם מקבלים כלים לשימוש בניו־מדיה, וקורס נוסף מלמד אסטרטגיה ופיתוח חשיבה באמצעות שחמט. ברשת מתכוונים להרחיב בשנים הבאות את מאגר הקורסים בהתאם למשוב שיתקבל מהתלמידים, וכבר כעת מדווחים על תגובות חיוביות. "תפיסה חינוכית ששואפת גבוה צריכה להיות מעודכנת ומותאמת למציאות המתפתחת", אומר אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. "הקורסים המקוונים לתלמידי כיתה י' הם חלק ממכלול רחב שנבנה על ידי אנשי הפדגוגיה במטה הרשת למען חינוך ראוי לתלמידות ולתלמידים. נמשיך לעודד חדשנות בכל מוסדות הרשת".

יאיר שרקי

he-il

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281629603470584

Israel Hayom