מקור ראשון

מוסדות ועסקים

5,500 שקל לחודש בעיר מוסדות חינוך רבים, וכן מרכזי סחר, תרבות, ספורט ומוסדות דת במקסיקו הילדים צמודים להורים כל הזמן, הם לא יכולים ללכת לבד לפארקים ומישהו עלול לחטוף אותם בקלות. נכון שהאוכלוסייה היהודית במקסיקו מבוססת ברובה, אבל הפחד עדיין שולט שם. גם אם גרים בבתים גדולים, הכול צריך להיות מגודר ושמור. הנשיא הנוכחי של מקסיקו לא תורם לתחושת הביטחון הכללית. פה בישראל זה ממש גן עדן לילדים. הם מתנהלים בחופשיות כל כך גדולה, שזה מדהים. בנוסף לסיבות האחרות, רצינו לעשות עלייה כי זה תמיד היה החלום של ג'קלין. היא מאוד ציונית, והיה לה חשוב שנגדל את ילדינו כאן".

ההיכרות // ארי וג'קלין הכירו באתר היכרויות, החלו לצאת ומהר מאוד הבינו שזה זה. לפני החתונה ג'קלין עברה גיור מלא. היה חשוב להם להעניק לילדות רק שמות עבריים: "אין לבנות שלנו שמות מקסיקניים".

קשיי קליטה // המשפחה עלתה ממקסיקו בפברואר האחרון, במהלך תקופת הקורונה. במשך שישה חודשים התגוררו במרכז קליטה באשדוד, ואז עברו לגבעתיים. "כאן יש לנו הרבה יותר אפשרויות תעסוקה. אין ספק, היה קשה מאוד להשאיר את כל החיים מאחורינו: נפרדנו מהמשפחות שלנו, ומכרנו כל מה שהיה ברשותנו". אבל החלום של ג'קלין והמצב הפוליטי והכלכלי המידרדר במקסיקו הכריעו את הכף.

הנשיא בשדה // "כשהגענו לארץ חיכתה לנו קבלת פנים נשיאותית. הטיסה שלנו הייתה הראשונה שהגיעה לארץ ממקסיקו בתקופת הקורונה, ואת פנינו קיבל יצחק הרצוג - יו"ר הסוכנות היהודית אז ונשיא המדינה היום".

הביתה // לאחר ההתרגשות הראשונית, הם ניצבו בפני האתגרים: בידוד של שבועיים שבסיומו החל סגר בן חודשיים. ג'קלין מספרת שהסגר שאליו נקלעו במרכז הקליטה "הגביל מאוד את היכולת להבין איפה אנחנו בכלל נמצאים, וחששנו לגבי שפה ועבודה. אבל למרות הכול, המקום הזה הוא הבית האמיתי שלנו".

עברית // "כשהגענו לא ידענו בכלל עברית. לבנות היה קשה להשתלב בכיתה, כי הלימודים התקיימו בזום. לא ממש יכולנו ללכת לבית הספר ולאולפן, וזה הקשה עלינו מאוד".

קורונה // ג'קלין חלתה בקורונה וכל המשפחה נכנסה לבידוד. הקשיים המובנים בסיטואציה כזו החריפו עוד יותר, מאחר שלמשפחת העולים הטרייה לא היו בארץ קרובים שיכולים לעזור במקרים כאלה.

נדל"ן

he-il

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282372632812792

Israel Hayom