מקור ראשון

מה הלו"ז

פעם קולנוע טורקי שימש מושג נרדף למלודרמות זולות וסוחטות דמעות, היום סרטיו של הבמאי הטורקי נורי בילגה ג'יילן הם הסמן הקיצוני של סרטים אמנותיים, מהורהרים ואיטיים. ג'יילן אינו חלק מהתפריט שמציע שבוע הקולנוע הטורקי של סינמטק ירושלים ומכון וןליר, אבל במהלכו תוכלו לפגוש יצירות מרתקות אחרות מהקולנוע של השכנה הרחוקה־קרובה, ולכל אחד מהם משודכת הרצאה של חוקר טורקיה הקשורה לנושאים שהסרט מעלה.

במוצ"ש הקרוב יתקיים מפגש מסקרן בין ארבע משוררת מתות, זמרת סופרן, שחקנית ומלחין/ פסנתרן. אייל באט הלחין את המילים של זלדה, יונה וולך, דליה רביקוביץ' ואלזה לסקרשילר. במסגרת המופע "אבירות המילים", הזמרת שירה שיש והשחקנית שירה קוריאל ישזרו בין השירים, המשוררות והסיפורים שעומדים מאחורי הנשים ויצירותיהן לצלילי פסנתר.

את נחום גוטמן כולם מכירים, כצייר, מאייר, כותב ואף אמן פסיפס. את הצד המכייר שלו מכירים קצת פחות. תערוכה חדשה במוזיאון נחום גוטמן בשם "רוחות כדים" תעמיד במרכזה את פסלי החרס של האמן האהוב. התערוכה תיפתח ,28.10־ב ולמחרת יתקיים במוזיאון יריד אקולוגי, שבמסגרתו יימכרו במחירים מוזלים מוצרים מחנות המוזיאון, מסגרות ממחסני המוזיאון ושוק קח־תן.

רותי ברודו היא אחת הדמויות המפורסמות והאהודות בארץ, וכנראה גם לא אחת שזקוקה להשלמת הכנסה, אז יכול להיות שהיא באמת התגלגלה לתוכנית "יס מן" כי היא מעוניינת לעבור תהליך התפתחותי אישי מול כל עם ישראל? אולי, אם לא ניאחז בעמדה הצינית הגורסת שכמו בקינוחים, לכסף ולכבוד תמיד יש מקום לעוד. תהיה אשר תהיה הסיבה, סדרת הקואוצ'ינג למפורסמים בהובלת חנוך דאום - שמצליח להיות מבדר, רגיש ואסרטיבי במקביל כנדרש בתפקיד שאליו ליהק את עצמו - מרוויחה מליהוקים של דמויות אינטליגנטיות וחזקות כמו ברודו והזמרת דיקלה שהובילו את הפרק הראשון, ושאליהן יצטרפו בפרקים הבאים מלך זילברשלג, אביבית בר־זוהר וערן סוויסה, שינסו לעבור כל אחד מסע אישי – בפרהסיה.

כבר 13 שנים, לצידם של הנחליאלי, החצב והיורה המתמהמה, אחד מסימני הסתיו בירושלים הוא פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית. תחת מטריית הפסטיבל נערכים תערוכות, פתיחות בגלריות, מפגשים אישיים עם אמנים, מופעים, והאירוע המרכזי של הפסטיבל "על הדרך" - מסע הליכה חווייתי עם אירועי אמנות לאורך כל פארק המסילה שהכניסה אליו, כמו לרבים מהאירועים, חינם.

ביקורת תרבות

he-il

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282754884902136

Israel Hayom