מקור ראשון

האופי קובע

עם צ'יפס מושלם ומנות נדיבות, ביסטרו הבשר דודי'ס ברמת הגולן מוכיח שלפעמים כל מה שצריך זה מקום שיהיה נאמן לעצמו

אעברו ין ספק שבכל מה שקשור לעיצוב – מסעדות ארצנו

כברת דרך ארוכה, עם בתי קפה שנדמה שיצאו מקטלוג וברים מגניבים בהשקעה של מיליונים. אבל מה שחסר ברבים מהם זו אותנטיות. כי לפעמים, אחרי עוד מסעדה גנרית עם מרצפות טרצו ורהיטים בגווני ורוד־טורקיז־זהב, כל מה שבא לנו זה לפגוש מקום אחר. כזה שמחובר באמת להוויה שלו, ומציע לא רק יופי אלא גם אופי. את התחושה הזו בדיוק מקבלים כשמגיעים לדודי'ס, ביסטרו הבשר שבגבעת־יואב. לא בטוח אם זו שנת 2021 ולא בטוח שזה בישראל, אבל ניתן להבין שיש כאן מקום שנאמן לעצמו, ובעיקר שלא מנסה להתיימר.

על הקירות תלויים תקליטים ישנים, תמונות ומודעות ממוסגרות מפעם, מאות פקקי יין והמון־המון עץ מחוספס. באחת הכניסות עוברים על גשר עץ מעל מים מפכפכים ובכל מקום בובות של גמדים חמודים, שגורמים לך להרגיש כאילו זה עתה הגענו לחווה כפרית בהולנד או בגרמניה.

בעבר פעל כאן גם בית קפה באותה בעלות, אך הקורונה הובילה לסגירתו וכעת כל המרחב משרת את דודי'ס.

פתחנו עם מנת דודי'ס קלאסית – המבורגר שעשוי 100% בשר בקר טרי מהגולן. ניתן לבחור גודל של ,200 300 ו־004 גרם ויש גם אופציה טבעונית שמבוססת על עדשים שחורות. הלכנו על קציצה של 300 גרם ואכן היא הייתה טעימה, עסיסית ובשרנית, לוותה בחסה, עגבנייה, בצל, חמוצים ולחמנייה פשוטה. לצידה הוגש צ'יפס הבית, להלן – גאוות המקום (המוצדקת!). מדובר בצ'יפס הולנדי שיזרוק אתכם היישר לדאם סקוור. רצועות תפוחי אדמה שמנמנות שבהן שזורים חלקיקי קליפה חומה, שלאחר טיגון עוברות קירור ואז שוב טיגון שני. התהליך הזה מייצר טוגנים פריכים ושמנוניים מבחוץ ונימוחים מבפנים, אך מבלי להפוך סמרטוטיים. אם יש גן עדן הרי הוא כאן.

כדי להשלים את המנה הרווינו את צימאוננו בשליש של לה שוף הבלגית, שלדברי הבעלים היא "הבירה הטובה בעולם". מדובר בבירה בסגנון אייל בהירה, מתובלת ועשירה, אבל אנחנו מחבבים אותה כבר שני עשורים לא רק בגלל הטעם אלא בשל התווית המעוטרת גמדים מאוירים (כאמור, מוטיב חוזר במקום).

אחרי ההמבורגר החלטנו לדגום גם את סלט הרוסטביף ואת מנת ה"רוסטביף ומעדן אווז". למרות שמדובר במקום של בשר ולמרות שאנחנו ברמה, אצל דודי'ס לא תמצאו בתפריט סטייק אנטרקוט או טורנדו רוסיני. כאן יודעים מה הפורטה שלהם, ולא מנסים לקפוץ מעל הפופיק.

הסלט היה בדיוק כל מה שסלט בשרי צריך להיות – רעננות של עלי חסה, קראנצ'יות של מלפפון, רצועות רוסטביף ג'וסיות שהוקפצו על הגריל עם פלפלים ובצל שנתנו לו חיות. לעומתו, דווקא המעדן אכזב מעט בבינוניותו. לא שהוא היה גרוע אבל הייתה בו יבשושיות בביצוע, ללא איזון של צבע, מרקם או טעם, שהקשתה לצלוח אותו עד תומו.

בנוסף יש כאן גם תפריט ילדים שכולל המבורגר, שניצלונים ונקניקייה ובדרך לשירותים עומדת גיגית ענקית מלאה צעצועים ישנים ונוסטלגיים, שמזמינים את צאצאיכם לעזוב קצת את המסכים ולשחק בזמן ההמתנה לאוכל.

בדודי'ס לא תמצאו יצירות מופת קולינריות ולא מלאכת מחשבת של הרכבה – אלא מנות גדולות ונדיבות של כל מה שטוב ועובד. והמון המון המון אופי. בקיצור סיפור פשוט

אל תפספסו מכל הבא ליד

בשולחן ליד צ'יפס הבית לרגל חודש המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, אימפריית הג'לאטו "גולדה" חוברת לעמותת "אחת מתשע" ומשיקה טעם גלידה חדש בצבע ורוד: שוקולד לבן ופירות יער ורודים. לצד קמפיין ממותג בחנויות הרשת, 10% ממכירות הטעם החדש ייתרמו לעמותה. 22.10.2021

הזמן הוורוד

| ט"ז במרחשוון תשפ"ב |

בא בחשבון

|

| | ט"ז במרחשוון תשפ"ב | 22.10.2021

מסעדה // אביטל אינדיג

he-il

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

2021-10-22T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283124252089592

Israel Hayom