מקור ראשון

קיבעון בלתי נסבל

עטרה גרמן

שר הדתות גיבש את המתווה עם בכירי הרבנים בציונות הדתית, אך רובם חוששים להגן עליה

לאחר חודשים של מחלוקות ופולמוסים גובשה השבוע תוכנית גיור חדשה, והיא כבר סופגת אש מכל עבר, מהצד החילוני ומהצד החרדי. לפיכך קשה להעריך כעת מה הם סיכוייה לעבור את הליכי החקיקה, ולצמצם את בעיית הגיור של מאות אלפי עולים יוצאי ברית המועצות לשעבר שאינם יהודים לפי ההלכה.

בהסכמים הקואליציוניים שכוננו את הממשלה נקבע שהסיעות אמורות לפעול מיד לאחר הקמת הממשלה ובתוך שישים יום לגיבוש מתווה חדש למערך גיור ממלכתי. לפני כשלושה חודשים, סמוך לפקיעת המועד, החל השר לשירותי דת מתן כהנא לעסוק בכך. הוא הסתייע בדיין

נישואי התערובת ששוטפים את הארץ הם תוצאה בלתי נמנעת של הקיבעון הבלתי נסבל בתחום הגיור. לא רק החרדים, גם רבים מרבני הציונות הדתית שמקפידים להגיד

ותיק מבית הדין לגיור כדי לנסח מתווה שיוסכם לפחות על קשת מסוימת בקרב רבני הציונות הדתית, מהרב חיים הלל ביום העצמאות אך מהססים להכיר במחירי ההרכב הדמוגרפי של שיבת ציון, משוכנעים שהגיור חייב להימשך לפי אותם כללים נוקשים שנהוגים פה היום. דרוקמן ועד הרב דוד סתיו.

הדיין, שפעל בעצה אחת עם כהנא ומעדיף בינתיים לא להיחשף, נועד בשבועות האחרונים עם רבנים בכירים ובהם הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב אליעזר מלמד, הרב איתן אייזמן, הרב רא"ם הכהן, הרב יעקב מדן ועוד; הוא לא בהכרח קיבל את תמיכתם בפגישות הללו, שנערכו בפורומים מצומצמים, אבל מתוכן התגבש מתווה שלפיו רבני ערים יוכלו לאשר גיורים, בפיקוחו של מערך הגיור הממלכתי הפועל תחת סמכותה של הרבנות הראשית.

עמוד ראשי

he-il

2021-12-03T08:00:00.0000000Z

2021-12-03T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281526524337945

Israel Hayom