מקור ראשון

מוסדות ועסקים

בכפר מגוון מתקנים לשימוש התושבים, כולל בית חולים סיעודי, בריכה הידרותרפית, מרכז חקלאי, מרפאת שיניים, פינת חי ועוד ההיכרות // הם הכירו בשנות התיכון כששניהם התנדבו בעמותת קו לחיים - תהילה במחוז ירושלים ואביה במחוז דרום. כאשר הם נפגשו לראשונה תהילה הציעה לאביה להתנדב גם בעלה ירושלים, ואביה קיבל את ההזמנה והגיע לשבתות עם עוד מתנדבים (תהילה המשיכה להתנדב שם במסגרת השירות הלאומי, אחרי שהשם שונה ל"עדי"). הם התחילו לצאת, ואחרי ארבע שנים וחצי, כשאביה היה באמצע השירות הצבאי, הם התחתנו. בתחילה גרו בכרמל. כשאביה השתחרר, תהילה כבר הייתה באמצע ההיריון עם דגן.

הכפר // הם החליטו לעבור מכרמל אל הכפר השיקומי כי הם חיפשו גיוון: הכפר מיועד לאנשים עם מוגבלות שכלית, בדרך כלל מעל גיל ,21 אבל הוא חרת על דגלו שילוב של האוכלוסייה המיוחדת באוכלוסייה הרגילה, ולכן הקימו בו קהילות משלבות. אביה: "אנחנו קשורים לעדי נגב וירושלים, אז כשנפתחה האפשרות מיד קפצנו עליה".

הקהילה // תהילה: "זו קהילה לכל דבר. הילדים נהנים לגור פה, יש המון צמחייה, יש פינת חי, ובכלל זה מקום מאוד פסטורלי". בתור סטודנט, אביה גם מתנדב בכפר ("כרגע בנגריה, אחת לשבוע"): בקהילה שלהם תומך ארגון הסטודנטים "תוצרת הארץ", והחברות בקהילה קשורה גם בהתנדבות.

הילדים // נועם לומדת בקריית החינוך מרחבים, מעבר לכביש ,241 ודגן לומד בגן ביישוב פדויים, מול אופקים. "חשוב לנו שהילדים יחוו את הקהילה המשלבת ושלא יפחדו מהשונה. תמיד רציתי שהילדים שלי יכילו שוני מגיל צעיר, שייחשפו לאנשים עם מוגבלויות ויכירו אותם ויכבדו אותם. הם לא מבינים במאה אחוז מה אנחנו עושים כאן - אין עדיין הרבה ילדים בקהילה, אז מבחינה חברתית זה עדיין משהו שמתפתח. הם שואלים שאלות על התושבים האחרים בכפר, ואנחנו עונים. הם אוהבים לקפוץ עם כיסאות גלגלים של החברים האחרים כאן. אנחנו מרגישים שזו בחירה נכונה לנו ולהם".

אירוח // תהילה: "אנחנו משפחה שאוהבת לארח. אנחנו משתדלים ליצור הרבה מפגשים משפחתיים אצלנו, וגם להזמין לשבתות חברים וחברות. כולם מאוד שמחים להגיע לכאן, לאווירה אחרת". אביה: "זה לא יישוב רגיל. אין פה תא דואר, בית כנסת או תחנת אוטובוס, והחוויה קצת שונה ומעניינת. אחת המטרות שלנו היא לארח אצלנו כמה שיותר בני משפחה, חברים, קרובים כדי שיטעמו ולו לשבת אחת את עולם השילוב, עד עכשיו כל האורחים ביקשו שנזמין אותם שוב. זה ממש גן עדן".

נדל"ן

he-il

2021-12-03T08:00:00.0000000Z

2021-12-03T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282454237273881

Israel Hayom