מקור ראשון

ושלא יעבדו עליכם

מהאימוג'ים ועד שגיאות הכתיב - חמישה (או חמסה) סימנים שיעזרו לכם לגלות האם ההודעה שקיבלתם ניוז בווטסאפ היא פייק

אחת

היומרות המוכרות של דורנו היא שבניגוד לעולם שלפני התפנית המודרנית, לנו אין עוד צורך או עניין בקללות, בשדים, ברוחות, בריטואלים פגאניים או בקיצור - באמונות טפלות. ובעוד קצרה (מאוד) היריעה לשריפת איש הקש שהוצב כאן, בהחלט אפשר להקדיש את המדור לאמונה הטפלה הגדולה ביותר של ההודעות והווטסאפ: הודעות ספאם שהן פייק ניוז גמור שרץ בקבוצות.

כולכם יודעים במה מדובר. כמו הזן הנגיפי החדיש ביותר, ההודעות האלה מצליחות להשתחל אל כל קבוצה ולהפיל לפחות אדם אחד שכולנו מכירים. גושי הטקסט רוויי הטעויות וגדושי האימוג'ים שמתריעים מפני סוף העולם, או מזהירים לא להיכנס לפייסבוק בשעות מסוימות, או מבקשים לגלות לנו את הסודות שיצרניות הטלפונים לא רוצות שנדע על הדרכים לחזק את הסוללה או להפוך את האייפון לטנק מרכבה.

בין אם אתם אלה שפעם אחר פעם מעבירים את הספאם המקולל הזה בקבוצות, או שאתם מבקשים לסייע לקרוב משפחה או חבר שמסתובב שלוש פעמים סביב הרכב שלו לפני כל נסיעה כי ככה אמרו בטלגרם, להלן חמישה - שלא לומר חמסה - טיפים לזיהוי ונטרול כל ספאם, בלי שום וללא קמעות: מעבירה התרעה של משרד הבריאות שלא "לצת מהבית בין 2 ל71 בגגלל סכנא בצינורת גז הרשית. .. . ," עצרו רגע וחשבו: האם כך הייתה נראית הודעה רשמית של משרד ממשלתי?

בחודשים הראשונים של הקורונה רצה בכל מקום הודעה מפורטת בשם "רופא יפני" עם שם מונפץ במיוחד שמציעה שורה של טיפולים "מדעיים" לחולים וטיפולי מניעה למי שחפץ בשמירת נפשו. משעות ישיבה בשמש ועד לריבוי אכילת סושי, כל טיפ של פרופסור מומציאקו חירטוטאווה לווה באימוג'ים כיפיים שסייעו לקורא הממוצע לפרש את ההוראות המורכבות. האם הפרופסור הנכבד בעצמו הכתיב את האייקון הקטן של מזרק כשחשף את האמת על טיפול בקורונה, או שמא המאזין צמא הידע הוסיף אותו בעצמו? לעולם לא נדע.

דיגיטל // אלחנן שפייזר

he-il

2021-12-03T08:00:00.0000000Z

2021-12-03T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282918093741849

Israel Hayom