מקור ראשון

רביניאן סטייל

"טהרן" חוזרת לעונה השנייה כשהיא חמושה בטוויסטים מותחים, תקציב שגורם לה להיראות מצוין וגלן קלוז אחת ויחידה. אפילו בעיות האמינות הקלות לא מפריעות

// דניאל שירין טהרן

ההביטחון שבועות האחרונים, רצופי הפיגועים, גרמו לי להרהר בכך שלא היה מזיק לו היינו מכירים את תמר רביניאן של החיים האמיתיים בישראל .2022 "ג'ק באוואר" המקומית שלנו, שהצליחה לגבור על פראז וכוחות

באיראן, בטח עובדת על השבת השקט לאזור. בינתיים היא מספקת לנו מנה גדושה של אסקפיזם, בעונה השנייה של "טהרן" שעלתה בשבוע שעבר. העונה החדשה ממשיכה לשמור על הקו של קודמתה ולספק מתח יעיל, וכשהיא חמושה בתקציב שגדל בעקבות מכירת הסדרה ל"אפל", גם סצנות האקשן מקבלות שדרוג רציני.

כזכור, העונה הקודמת הסתיימה במפתיע בכישלון משימתה של תמר (ניב סולטן), לאחר שהתברר שהאיראנים טמנו מלכודת לטייסים הישראלים. כעת אחד מהם נפל בשבי ועומד בפני הוצאה להורג. תמר אומנם הצליחה להימלט עם בן זוגה מילאד (שרבין אלנאבי), ובזמן שהוא מנסה את מזלו אצל מבריחים מפוקפקים שאולי יחלצו אותם מהמדינה, היא חוזרת לשתף פעולה עם המוסד במבצעים מסוכנים.

בפרק פתיחת העונה תמר מצליחה להביא (די במהירות, יש לציין) לחילוצו של הטייס הישראלי השבוי. ההצלחה הזאת מאפשרת במידת מה את המשך העונה, שתעמוד בסימן תוכניתה של תמר להתנקש במפקד משמרות המהפכה, כנקמה על שהוציא להורג את דודיה. לצורך כך היא תשתלב בסצנת בני העשירים בטהרן, בתקווה להגיע להוריהם, בכירי | | י"ב באייר תשפ"ב | 13.5.2022 המשטר. בדרך היא תמשיך להימלט מאיש הביטחון הבלתי נלאה פראז כמאלי (שון טאוב), שסוחב פציעה מהעונה הקודמת ונעזר במקל הליכה - מה שגורם למרדפים שלו אחרי תמר להיות קצת "לא כוחות".

כאמור, העונה הזאת ממשיכה להיות יעילה בכל הקשור ביצירת מתח ובפיתולי העלילה, והעלייה הניכרת בתקציב ההפקה עושה את העבודה, בין השאר בקרב היריות המשוגע בבית החולים, בבריחה של מילאד על גגות העיר וכמובן בגלן קלוז. סביר להניח שלא הצלחתם להימלט בשבועות האחרונים ממתקפת היח"צ סביב הופעת האורח של קלוז. השחקנית הוותיקה מצדיקה את ההתלהבות. היא מביאה למסך נוכחות טלוויזיונית עוצמתית, בדמותה של מרג'אן מונתאזמי, מפעילה מקומית של המוסד באיראן. הסצנה המצוינת שבה היא "מתמקחת" עם פראז על תנאי העבודה שלה מצליחה להשכיח את העובדה שעד לפני רגע כלל לא הכרנו אותה. ההצטרפות שלה לקאסט היא נכס אמיתי.

דווקא על רקע העובדה שהעונה הזאת נראית מצוין על המסך, חייבים לציין שטהרן אינה סדרה מושלמת. בעונה הקודמת נהנו הצופים לחבוט בה בשל בעיות האמינות שלה, והן קיימות גם בעונה הזאת. למשל, מדוע בחר המוסד להגניב אל הטייס הכלוא פתק ובו הבקשה לספור עד 13 אלף עד להברחה, בזמן שהיו יכולים פשוט לציין את השעה היעודה? אבל בסופו של דבר מוקד הסדרה, ובמובן מסוים גם סוד הצלחתה, מצויים בטוויסטים העלילתיים ובקצב. לא סביר לצפות שבסדרה קצבית כל פיתול יהיה הגיוני במאה אחוז.

אם אתם צופים בסדרה ומגלים שאתם עסוקים בעיקר באיתור סתירות, אולי זאת לא הסדרה הנכונה לכם. מי שיבחרו להתמסר לאקשן ולהניח להיגיון ייהנו מעונה נמרצת ומותחת, שתסתיים הפעם, אפשר לקוות, בניצחון ישראלי.

טלוויזיה //

he-il

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283042648105426

Israel Hayom