מקור ראשון

דמיון חופשי

הפרק השלישי בזיכיון "חיות הפלא" טוב יותר מקודמיו אבל זה לא באמת הופך אותו למוצלח. לעומתו, "הכול בכל מקום בבת אחת" הוא כנראה הסרט הכי מקורי ומופרע (בקטע טוב) שתראו השנה

"חיות

הפלא: הסודות של דמבלדור" הוא השלישי בסדרת הספין־אוף ההארי פוטרית, שבמרכזה המאבק ההיסטורי בין קומץ גיבורים בהנהגתו של אלבוס דמבלדור לקוסם המרושע גלרט גרינדלוולד. הפעם העלילה שופכת מעט יותר אור על עברם המשותף של שני הקוסמים אך גם מקפידה לא לגלות יותר מדי כדי שיהיה אפשר למתוח את הזיכיון הרזה הזה לעוד שני סרטים.

בניגוד לפרק הקודם שהיה מבלבל באופן בלתי נסלח ממש, נחמד לגלות שהסרט החדש הוא לכל הפחות קוהרנטי. הצרה היא שמלבד התיקון הזה, הוא עדיין סובל מכל שאר תחלואי הסדרה: חליבה חסרת בושה של כל הערת שוליים מספרי הארי פוטר על חשבון חדשנות ומקוריות; עיבוי מלאכותי של העלילה באמצעות אוסף דמויות ועלילות משנה שמתגלות כחסרות משמעות אמיתית לסיפור המרכזי - יוסוף קמה, קרידנס וסצנת החילוץ הארוכה של תזאוס מהכלא הן רק כמה דוגמאות בולטות; ואדי רדמיין בתפקיד הראשי שממשיך להיות בלתי נסבל.

עוד עניין פחות מהותי אבל עדיין מציק הוא החיבור הרופף לגמרי לכותרת "חיות הפלא". כזכור, "חיות הפלא" הוא בכלל ספרון נספח קצר וחסר עלילה שפרסמה ג'יי. קיי. רולינג. סדרת הסרטים לקחה את השם "חיות הפלא" רק כדי להתהדר בתוקף ספרותי וכעת עליה לשלם מס שפתיים ולשלב את החיות המיותרות לעלילה בכוח ממש. ומה בכל זאת כן עובד? ג'וד לאו ומדס מיקלסן (שהחליף את ג'וני דפ) הכריזמטיים בתפקידי דמבלדור וגרינדלוולד וההפקה המרשימה, למרות שביחס לסרט הקודם הפעם יש פחות אקשן קוסמות. התוצאה - סרט שמצליח, גם אם בקושי רב, להחזיק את הקשב למשך שעתיים ובשלב הזה כבר לגמרי מיועד אך ורק למעריצים השרופים.

אל דאגה, את מכסת המקוריות שלכם תוכלו להשלים | | י"ב באייר תשפ"ב | 13.5.2022

קולנוע // יואב לוסטיג

he-il

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283059827974610

Israel Hayom