מקור ראשון

כרטיס הכניסה שלכם להיי-טק!

חיות הפלא: הסודות של דמבלדור במאי: דיוויד ייטס 142 ד' הכול בכל מקום בבת אחת ארה"ב ,2022 במאים: דן קוואן ודניאל שיינרט 140 ד'

ב"הכול בכל מקום בבת אחת" החדש, ואפילו יישארו לכם רזרבות לשני סרטי "חיות הפלא" הבאים. מי שראה את "איש האולר" ,2016־מ סרטם הקודם של צמד הבמאים המכונה "הדניאלס", כבר מכיר את הראש הכל כך ביזארי ומעוות של הצמד.

אך בעוד "איש האולר" היה רחוק מדי מהמיינסטרים, הפעם מצליחים השניים למתן את עצמם - באופן יחסי - וזאת בלי לפגוע בברק הקולנועי. התוצאה היא אחת החוויות המקוריות, המופרעות, המגניבות וגם מעוררות המחשבה שיצא לכם לפגוש בקולנוע מזה זמן רב.

גיבורת הסרט היא אוולין (מישל יאו האדירה!), מהגרת סינית בארה"ב המנהלת עם בעלה עסק לשירותי כביסה. יום אחד, בדרכה לפגישה ברשות המיסים, מגויסת אוולין על ידי בן דמותו של בעלה מיקום מקביל, למלחמה באויב מסתורי שמאיים על שלום המולטיוורס (ריבוי יקומים). מתברר שמבין כל האווליניות באינסוף היקומים המקבילים דווקא היא האוולין שיכולה להציל את העולם.

המולטיוורס הוא רעיון שנחקר כבר רבות על ידי פיזיקאים ופילוסופים, וכאן מטפל הסרט בגישה שגורסת כי עם כל בחירה שאנו עושים, מיד נוצרים ומסתעפים יקומים מקבילים מתוך שלל הבחירות שלא עשינו (רעיון שהוצג גם בסרט "ראן לולה ראן"). עיקר האימפקט בסרט נובע ממגוון הרעיונות הסוריאליסטיים, אבסורדיים וקומיים שצמד הכותבים־במאים מצליחים להגות ולבצע בהציגם את אותם יקומים מקבילים. בכל פעם שתחשבו שנתקלתם ברעיון הכי מטורף, מיד יגיע אחד מפתיע עוד יותר.

מדובר בהישג קריאייטיבי וטכני נדיר שאין אלא להסיר בפניו את הכובע ולמחוא לו כפיים. אבל הגדולה האמיתית של הסרט היא האופן שבו הוא מצליח לא רק להמחיז את רעיונותיו הוויזואליים, אלא לשזור אותם בחוויה שלמה הכוללת גם רובד פילוסופי עמוק ומסע רגשי מתגמל. לקראת הסוף, הגודש והקצב עשויים אולי טיפה להכביד, אבל אלו זוטות. "הכול בכל מקום בבת אחת" הוא חתיכת טריפ מסעיר ומרגש שכל מי שיש לו ראש מעט פתוח פשוט חייב לתת לו צ'אנס.

טלוויזיה //

he-il

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283064122941906

Israel Hayom