מקור ראשון

שם בין ההרים

המדור יצא לאכול בפופ–אפ קפה חדש, וחזר עם שיר הלל ותקווה שלא מדובר בגימיק זמני

אמאחוריו חד מבתי הקפה היציבים בארץ הוא "דרך הגפן". כשאתה מגיע אליו אתה יודע שני דברים: שתמתין בתור ושהכול יהיה טעים. אז כשהאנשים שעומדים

(ומאחורי "איתמר" ז"ל ונאיה האסייתית) פותחים מקום חדש - אנחנו מתייצבים. האחות החדשה במשפחה, ששוכנת אף היא בהרי ירושלים, מציעה תפריט מתוחכם ועדכני הרבה יותר, ששואב השראה מהמטבחים השמחים והצבעוניים של איטליה, ספרד ודרום צרפת. גם העיצוב מתכתב עם האזורים הללו: בר שכמו נלקח ממסעדת טאפס בברצלונה, עמודי בטון חשוף, רצפת עץ מחוספסת ומנגד מדף מתכת ועליו קופסאות שימורים ענקיות של עגבניות באווירת מזווה כפרי. ויש גם מוזיקת בוסה נובה ותאורה נעימה במינון הנכון שבין חושך לאור, שתורמים את חלקם לאווירה.

נתחיל מהסוף: אי אפשר להגזים כמה שטעים כאן. שנים של ניסיון, אהבת אירוח ואהבה לאוכל ניכרים בכול - מהמלצרים המקצועיים ועד לידו הבוטחת של השף.

למשל פרחי כרובית וברוקולי בתנור אבן עטופות בחמאת קשיו, ויניגרט כוסברה ואגוזי לוז, צלחת שהיא גם מוקפדת וגם נונשלנט; או טרטר טונה אדומה שהוא הְפֵרִשיּות בהתגלמותה: מהדג הטרי־טרי, דרך האבוקדו הבשל, הנימוח והירקרק ועד ליוגורט החמצמץ, מוקפים בוויניגרט מלפפון עם כתר של בצל כבוש. נקי ואלגנטי.

או גרטן תפוחי האדמה שהתעלה על כולנה. דפים דקיםדקים של תפוחי אדמה, וביניהם מוטמנים חמאה ותבלינים שהתבשלו איתם במשך שעתיים של בישול איטי עד לרכות מענגת ואז הוכנסו לטיגון עמוק בשמן זית, שהפך את הקצוות שלהם לקראסט ממכר. הגוש המופלא הזה מוגש טבול בקרם פרש, זרעי עגבנייה ורסיסי זעתר. מנחם ומשביע וכל כך טעים.

הקוקטיילים שבחרנו היו חמודים ומקוריים ועשו נאמנה את תפקידם: להרים. ג'ין, אבטיח סאוור, מלפפון, כוסברה וצ'ילי (אין כמו קוקטייל עם טוויסט חרפרף) בשבילי, ומוחיטו של רום, בזיליקום, לימון וג'ינג'ר ביר בשבילו.

ממשיכים לעיקריות – טורטליני גבינות רכות שכלל המון מילוי עשיר עטוף בשכבת פסטה דקה, ודאי ביחס למקובל, כך שחובבי הבצק פחות ימצאו כאן את מבוקשם.

מוסר הים היה מנה מסקרנת שִרפררה למרק וישיסואז, ושווה להתעכב דווקא על בני הלוויה של הדג. להלן: פטריות ירדן

| | י"ב באייר תשפ"ב | 13.5.2022

13.5.2022 | י"ב באייר תשפ"ב | |

מסעדה // אביטל אינדיג

he-il

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283377655554514

Israel Hayom