מקור ראשון

סלט חסה חם

חסה חמה? בהחלט! יש דבר כזה, חסה נפלאה כשהיא מוקפצת קלות על האש, רק הימנעו מבישול יתר.

דותן מלאך

מרכיבים

2 כפות שמן 4 שיני שום קצוצות דק 1 בצל קטן קצוץ דק דק ¼ כוס 60( מ״ל) רוטב סויה 2 כפות מים 1 כף מיץ לימון 1 כף סילאן, מייפל או דבש 1 כפית ג׳ינג׳ר מגורר ¼ כוס פקאנים קצוצים 1 ראש חסה קצוץ גס

אופן ההכנה:

.1 במחבת גדולה מחממים שמן ומטגנים את שיני השום כדקה או עד שהן מזהיבות. .2 מוסיפים את הבצל ומטגנים עוד חמש דקות. .3 מוסיפים סויה, מים, מיץ לימון וג׳ינג׳ר ומטגנים עוד דקה. .4 מוסיפים את הפקאנים והחסה ומטגנים חצי דקה עד דקה תוך כדי ערבוב, רק עד שהחסה עטופה ברוטב. .5 מכבים את האש. מומלץ להגיש מיד.

| | י"ב באייר תשפ"ב | 13.5.2022

בפור סוף השבוע שעבר עשתה הפועל חולון היסטוריה כאשר הייתה לקבוצת הכדורסל הישראלית הראשונה שלקחה חלק בפיינל

של ליגת האלופות היוקרתית של פיב"א, שהתקיים בחבל הבאסקים בבילבאו, ספרד. חולון, שהפכה בשנים האחרונות לאחת הקבוצות הבכירות בישראל קיוותה לעשות את הבלתי ייאמן ולחזור הביתה עם הגביע, אך נאלצה להסתפק במקום הרביעי לאחר הפסד בחצי הגמר 78:71 לטנריפה החזקה, שזכתה בסופו של דבר בתואר, ותבוסה של 88:68 במשחק מול לודוויגסבורג הגרמנית, מה שלא מוריד ולו במעט מהעונה האירופית הנהדרת שלה. "מאוד התרגשתי מעצם ההעפלה שלנו לפיינל פור", משתף כריס ג'ונסון )32( שנפצע בכתפו בדקה הראשונה במשחק חצי הגמר, אך הצליח להתאושש, חזר למשחק והציג יכולת נהדרת, "כולם אמרו שעשינו היסטוריה אבל אני האמנתי שיכולנו לעשות יותר מזה ואני מצטער שזה לא קרה. אני שמח שהבאנו את המועדון למקום מכובד וזו הייתה חוויה מדהימה עבורנו לייצג את הארגון ואת הכדורסל הישראלי ברמות האלה. אמנם צריך לתת קרדיט לטנריפה שהם קבוצה טובה, אבל אני חושב שהפסדנו בגלל כמה טעויות קריטיות שלנו בדקות האחרונות, שלחלק מהן אני אחראי. הכתף שלי כאבה במהלך המשחקים וגם עכשיו, אבל ידעתי שזה לא משהו שימנע ממני לחזור ולשחק בכדי לעזור לקבוצה". חולון העפילה לפיינל פור לאחר ניצחון כפול מול שטרסבורג, הראשון בארץ בו הביסה את הצרפתים ,75:93 והשני בצרפת במשחק דרמטי שהסתיים בתוצאה ,80:81 לאחר שהסגולים כבר היו בפיגור של 17 נקודות. "זו לא הפעם הראשונה שבה היינו בפיגור במהלך משחק העונה. כדורסל זה משחק של ריצות ואתה אף פעם לא מוותר במהלכו, אתה ממשיך לשחק ולהילחם על האפשרות והסיכוי לחזור ולנצח".

ההצלחה של חולון מרשימה ואפילו מפתיעה, לנוכח העובדה שמתחילת העונה היא עברה טלטלות רבות מבחינה מקצועית: היא החליפה שני שחקנים זרים, החזירה את טיירוס מגי המצוין, ששיחק אצלה בעונה שעברה שהסתיימה בזכייה בליגה הבלקנית, ופיטרה את המאמן האיטלקי מאוריציו בוסקאליה, אותו החליף על הקווים גיא גודס, חילוף שלא מנע מהקבוצה לפני חודשיים תבוסה קשה בחצי גמר גביע המדינה מול בני הרצליה. "אחרי ההפסד בחצי הגמר גודס ערך איתנו שיחה בחדר ההלבשה בניסיון להבין מה לא עבד ואני חושב שזו הייתה התחלה של תהליך שעזר לנו להבין מי אנחנו כשחקנים וכקבוצה. הוא יצר תקשורת פתוחה יותר בינינו ותרם לבניית כימיה טובה", מסביר ג'ונסון, "מתחילת העונה עברנו הרבה שינויים, לצד תקופות טובות יותר וטובות פחות. הופתעתי כשמאוריציו פוטר, אני חושב שבזמן שלו איתנו הוא עשה את הכי טוב שאפשר. אני אוהב את גודס, את המנטליות שלו והגישה שלי ושלו למשחק מאוד דומה. הוא מאמן של שחקנים עם הרבה מאוד ידע, מבין את המשחק ואת מה שאנחנו עוברים מדי יום ולדעתי הוא עשה עבודה נהדרת".

אתה נחשב לאחד ממנהיגי הקבוצה, זה משהו שתמיד היה בך?

"זה משהו שהפך אצלי להתנהלות טבעית לאורך השנים, כתוצאה מהגיל ומהניסיון. הראשון שמאוד השפיע עליי בנושא הזה היה קווין גארנט, בשבועות שהתאמנתי לצדו בברוקלין נטס. מאוד התרשמתי מהדריכות הגבוהה שבה הוא הגיע לכל משחק ולכל אימון ותמיד נתן את כל מה שיש לו על המגרש. זו תפיסה מנטלית שמאוד התחברתי אליה".

ישראל שלי

בליגה הישראלית תרם השנה ג'ונסון 13.2 נקודות, 5.6 ריבאונדים 1.4-ו אסיסטים, במדד 16.8 27.6-ב דקות בממוצע לערב. באירופה הנתונים שלו אפילו טובים יותר, עם 15.1 נקודות, 5.8 ריבאונדים 1.4-ו אסיסטים בממוצע למשחק. היכולת הזו, לצד האופי המיוחד והמנהיגות בחדר ההלבשה ועל המגרש הובילה את הנהלת חולון להאריך לאחרונה את החוזה בקבוצה בשנתיים נוספות. "חולון זה ארגון מסודר שקיבל אותי בזרועות פתוחות ומהרגע הראשון, גרם לי להרגיש בנוח ובבית. אני אוהב את האנשים כאן ולמדתי כבר קרוב למאה מילים |

מ בין א | י"ב באייר תשפ"ב | 13.5.2022 בעברית, זה המקום שאני רוצה לחיות בו", מחמיא ג'ונסון לארץ הקודש, "שואלים אותי לא מעט אם לא הייתי מעדיף לעבור למועדון גדול יותר בשכר גבוה יותר, אבל במקום שבו אני נמצא היום, עבורי ישנם דברים שחשובים יותר מכסף ואני מעדיף להיות שמח. במהלך החיים והקריירה לא הייתה לי יציבות וזה דבר שאני מחפש, וזו אחת הסיבות שגרמו לי להאריך את החוזה".

ג'ונסון נשוי ואב לשתי ילדות, האחת בת ,15 בתה של בת זוגו מנישואיה הראשונים אותה אימץ ובת נוספת בת .5 "זה לא קל לנדוד עם המשפחה בכל שנה למקום אחר בעולם, בטח כאשר הילדים כבר הולכים לבית ספר. קשה לי גם להיות רחוק מהם, כמו למשל בשנה שעברה שחצי שנה חיינו בנפרד. אני אוהב שאנחנו יחד, הבית שמח יותר. העובדה שגם הם אוהבים להיות כאן עזרה לי להחליט להישאר".

זו כאמור הקדנציה השנייה של ג'ונסון בישראל, שהוחתם כהבטחה גדולה בהפועל ירושלים לפני שלוש שנים, הבטחה שלא הצליחה לממש את עצמה. "זו הייתה עונה מאכזבת עבורי בגלל שפעם ראשונה בקריירה סבלתי משתי פציעות רצופות, וגם אחרי שהחלמתי התקשיתי מאוד לחזור לעצמי מבחינה מקצועית ולא הצלחתי לעזור לקבוצה", הוא משחזר, "היה לנו סגל מאוד איכותי באותה עונה, ועד היום אני מאמין שאם הייתי בריא ובכושר טוב, יכולתי לעזור לקבוצה לזכות באליפות ובגביע אירופה. זה היה מאוד מתסכל וגרם לי להבין בפעם הראשונה, שכדורסל לא נמשך לנצח ושצריך לחשוב גם מה ארצה לעשות בעתיד".

עד כמה היה מאכזב עבורך שלא האריכו לך את החוזה בירושלים?

"מאוד מאכזב. בשלב מסוים אמרו לי שרוצים להאריך את החוזה, אבל אנשים הרבה פעמים אומרים מילים שלא מובילות לכלום. אני יכול להבין שהיה להם חשש מהמצב הבריאותי שלי ושלא אצליח להתאושש, ואני בטוח שיש גורמים במערכת שם שמצטערים היום שאני לא חלק מהקבוצה".

חולון נחשבת ליריבה מרה של ירושלים, איך הרגשת כשהם פנו אליך להצטרף?

"היה לי מאוד מוזר להצטרף לחולון בגלל היריבות הגדולה בין שני המועדונים, ובחודשים הראשונים הרגשתי מוזר ללבוש את המדים החדשים שלי".

ו ע ו ב ר י ם .

לאן הפועל חולון יכולה להגיע השנה בליגה הישראלית?

"צריך לדעת להפריד בין הליגה הישראלית לליגת האלופות ולהגיע מרוכז לכל אחת מהמטרות. זו לא משימה פשוטה, בטח כשבחודש וחצי האחרונים היו לנו המון משחקים. בכל מקרה, אני מאמין שגם בליגה יש לנו סיכוי טוב להגיע רחוק ושתואר אליפות הוא בהחלט אפשרי".

איך זה לשתף פעולה עם גיא פניני?

"גיא הוא אחד השחקנים החכמים והטובים ביותר ששיחקתי איתם ומדהים לשתף איתו פעולה. יש לו הרבה ניסיון והוא רגיל לקחת זריקות גדולות ברגעים מכריעים ולקלוע אותן, מה שעוזר לנו מאוד. גם החזרה של מגי היא מבורכת. העובדה ששיחקנו יחד בעבר עזרה ליצירת כימיה מהירה יותר והוא תורם לנו עם מספרים יפים בהתקפה והגנה מצוינת".

התאום של רג'י

כריס ג'ונסון נולד באורלנדו, פלורידה כאשר אימו הייתה בת 14 וחצי בלבד ואת אביו מעולם לא פגש או הכיר. "גדלתי יחד עם אמא וסבתא, שהייתה גורם מאוד דומיננטי בחיי. היום בתור הורה אני מבין את הקשיים שאמא שלי עברה לאורך השנים, לגרום לכך שאחיי ואני נהיה במקום טוב. אנחנו בקשר קרוב מאוד ומדברים כמעט כל יום", הוא משתף, "מעולם לא ניסיתי למצוא את אבא שלי, זה לא משהו שאני חושב עליו ביומיום. האמת שהפעם הראשונה שהתייחסתי לזה הייתה רק בקולג', שם פגשתי חברים עם משפחות שעטפו אותם. היה לי טבעי לחיות בלי אבא בסביבה כי ככה גדלתי, אבל זה כן נותן לי מוטיבציה להיות האב הכי טוב שאפשר לבנות שלי". הסיטואציה בה גדל ג'ונסון, הובילה לכך שאת מרבית שנותיו הראשונות בילה מחוץ לבית. "רוב היום הסתובבתי עם בני דודים שלי, עשינו המון דברים וזזנו כל הזמן ממקום למקום", הוא נזכר, "הייתי ילד קצת פרוע ומדי פעם נכנסתי לכל מיני צרות קטנות, בבית ספר או מחוצה לו, ופעם אחת גם הגעתי לבית חולים אחרי שנפצעתי בעין".

כשהיה בן שש סבתו של ג'ונסון, שאיחלה לו גדולות, סיפרה לו כי הוא אחיו התאום של רג'י מילר (שחקן עבר בכיר באן.בי.איי, חבר היכל התהילה, ד"מ) ולכן עליו לשחק כדורסל כמוהו. "זה מוזר לספר את זה היום אבל האמנתי לסיפור הזה במשך שנים", צוחק ג'ונסון, "סבתא שלי ואני ראינו משחקי כדורסל בטלוויזיה, מאוד אהבנו את מייקל ג'ורדן ואת מילר, ואני זוכר שהלכתי לבית ספר וסיפרתי לחברים שלי שהוא התאום שלי. כל הניסיונות שלהם להסביר לי שאין

שום היגיון במה שאני אומר לא עזרו ולקח לי אולי שש שנים להבין שזה לא נכון. שנים מאוחר יותר פגשתי את מילר, סיפרתי לו את הסיפור הזה והוא אהב אותו מאוד".

באותן שנים שיחק ג'ונסון בקבוצות מקומיות שונות אבל לא באופן מסודר. "אהבתי לשחק כדורסל מהרגע הראשון, התאמנתי המון והחלום שלי היה להיות רג'י מילר או סקוטי פיפן, אבל בגלל שעברתי כל הזמן ממקום למקום, ובתקופות מסוימות הסתבכתי בצרות ואמא שלי אסרה עליי לשחק, לא הצלחתי להתמיד בקבוצה אחת", מסביר ג'ונסון, "בגיל 14 הייתי אמור להישאר באורלנדו אצל משפחה של חבר שאיתו שיחקתי כדורסל, אבל ברגע האחרון אמא שלי שינתה את דעתה והחליטה שאצטרף אליה למעבר שלה לאוהיו. אני חושב שזה אחד הדברים הטובים והמשמעותיים שהיא עשתה עבורי, כי היא גם הרחיקה אותי מכמה בני דודים שהיו השפעה פחות טובה בשבילי, וגם אפשרה לי להתרכז בכדורסל".

לאחר המעבר הצטרף ג'ונסון ללימודים ולקבוצת הכדורסל בתיכון ברוקהייבן, בקולומבוס אוהיו, שם החל לראשונה לשחק באופן מסודר ולהציג יכולת טובה, שהובילה אותו לקבל מלגה באוניברסיטת דייטון. "בגלל שעברתי מאורלנדו לאוהיו לא הכירו אותי או את היכולת שלי והייתי צריך לעבוד קשה בשביל לבנות לעצמי שם", הוא מציין, "עד הקולג' הסתובבתי פחות או יותר סביב אותם אנשים ובקולג' בפעם הראשונה פגשתי אנשים ממקומות שונים בעולם, הכרתי

תרבויות ולמדתי הרבה. המאמן שלי בקבוצה והצוות שלו עשו איתי עבודה מצוינת, ואלו היו שנים שפתחו לי את העיניים וביגרו אותי מהר מאוד. הם אילצו אותי לצאת מאזור הנוחות ואהבתי את זה מאוד". ג'ונסון הציג יכולת טובה בקולג' ומשנה לשנה הפך ליותר ויותר דומיננטי בקבוצה. לשיאו הגיע בעונה הרביעית והאחרונה, אז הוביל את קבוצתו לזכייה בטורניר ליגת המכללות השני באיכותו, כשהוא זוכה בגמר בתואר איש המשחק, עם סדרת תצוגות נהדרות במהלך העונה שהסתיימה עם 12.4 נקודות בממוצע לערב, 6.4 ריבאונדים 1.3-ו אסיסטים. "הדבר שהכי מדהים עבורי בהישג הזה הוא שרג'י מילר עשה את אותו דבר בדיוק כמה שנים קודם לכן", מספר ג'ונסון בחיוך.

בסיום לימודיו ניגש ג'ונסון לדראפט NBA-ה ,2012-ב בערב שהסתיים באכזבה

איך אתה מרגיש בנוגע לשנים שלך ?NBA-ב

מד ה י ם עבורו. "התאכזבתי כשלא נבחרתי, בטח כשהמשפחה שם ומחכה שיקראו בשם שלי, אבל אני אדם שיודע להתאים את עצמו והולך עם הזרם ופשוט חיפשתי את הדרך להגיע לליגה. הסוכן שלי עודד אותי להמשיך לעבוד קשה ולהיאבק. אלו ימים שגם פגשתי את אשתי מה שעזר לי לקבל אנרגיות טובות".

ג'ונסון הוזמן למחנות קיץ של קבוצות ,NBA-ב צורף לתקופות קצרות ושוחרר מהקליפרס ואורלנדו מג'יק, שיחק תקופה בליגת הפיתוח וב-32 לינואר ,2013 רשם את הופעת הבכורה בליגה במדי ממפיס מול הלייקרס בחוזה לעשרה ימים, שהוארך פעמיים לפני ששוחרר שוב.

הוא המשיך לנוע בין קבוצות ובין ליגת הפיתוח NBA-ל ורק בינואר ,2014 זכה לחוזה ראשון עד לסיום העונה בבוסטון סלטיקס, במדיה רשם 40 הופעות. בהמשך שיחק גם בפילדלפיה, יוטה ג'אז ומילווקי, שם זכה להתאמן לתקופה קצרה לצדו של יאניס אדטוקומבו, אחד מהכוכבים הגדולים של הליגה כיום. "יאניס הוא אדם מצחיק ומיוחד עם רגליים על הקרקע ומדהים לראות את ההתקדמות האדירה שלו בשנים האחרונות. הדומיננטיות שלו על המגרש יוצאת דופן והוא ממשיך להשתפר כל הזמן". משחקו האחרון של ג'ונסון בליגה, במדי יוטה ג'אז 14-ב לאפריל ,2016 הפך לפיקנטי במיוחד מאחר ומדובר היה במשחק הפרישה של קובי בראיינט מהלייקרס, שקלע 60 נקודות פרידה. "זה היה ערב מיוחד מאוד ושמחתי להיות חלק מההיסטוריה הזאת", נזכר ג'ונסון, "לא ידעתי אז עד כמה הערב הזה יהפוך למשמעותי בעתיד, בטח אחרי הטרגדיה הנוראית שבה קובי מצא את מותו בתאונת מסוק. אחרי האסון עברתי ימים קשים, שהבהירו לי שוב עד כמה החיים קצרים והכל זמני ושצריך ליהנות מהם כמה שאפשר. מדהים עבורי, שהמשחק הראשון והאחרון שלי NBA-ב היה מול הלייקרס".

"אלו היו שנים שבהן עברתי בין הרבה מקומות והכול קרה מאוד מהר. הלוואי שידעתי אז את מה שאני יודע היום על הליגה, בעיקר מהבחינה העסקית שלה, וגם מהגישה שלי והביטחון שהפגנתי במשחק שלי, כי אני בטוח שדברים היו נראים אחרת בשבילי. אבל זו עדיין הייתה חוויה חיובית מאוד. היו לי זמנים טובים, הכרתי אנשי מקצוע נהדרים וכמה חברים טובים וזה מה שהכי חשוב". 13.5.2022

ג י

"היא השתנתה מאוד בשנים האחרונות, ולטעמי יש שם היום משהו שהוא יותר בידורי מפעם. זו עדיין ליגה מהנה ואני עוקב אחריי החברים שלי שעדיין משחקים שם". בקיץ 2017 עבר ג'ונסון לתחנה הראשונה באירופה, לאחר שחתם בגראבלין דנקירק הצרפתית, בה שיחק איתי שגב בעונה שעברה. "המעבר שלי לצרפת היה קשוח. קיבלתי הצעה כלכלית טובה, רציתי לשחק כדורסל והכל קרה מהר מאוד, בלי ששאלתי הרבה שאלות", הוא משחזר, "זו הייתה הפעם הראשונה שלי מחוץ לארצות הברית, הייתי שם לבד וניסיתי להתאקלם במקום החדש למרות שבחודשיים הראשונים אפילו לא הצלחתי להבין את המאמנים שדיברו בצרפתית. אבל אחרי תקופה הדברים הפכו לקלים יותר עבורי".

ג'ונסון הוא גם אדם רוחני מאוד. "אני איש אמונה ומתפלל בכל בוקר ובכל ערב. אני משתדל להיות חיובי, לגדול ולהשתפר כאדם ומאמין שמה שקורה אמור לקרות. אני אוהב לאתגר את עצמי מנטלית ולראות עד לאן אצליח להגיע, ובשנתיים האחרונות שמרתי אפילו את יום הכיפורים. בשנה הראשונה נשברתי אחרי 20 שעות והשנה כבר הצלחתי להשלים את הצום. אני עושה מדיטציות ואוהב מאוד לבלות זמן בחוף הים ועם המשפחה שלי".

פאתה חוגג ,32 כבר חושב על היום שאחרי הכדורסל?

"בהחלט. אני רוצה ללמוד מנהל עסקים, לעסוק בנדל"ן ולהישאר סביב הענף, בתור מאמן. אני רוצה לעבוד עם שחקנים צעירים, לייעץ ולהיות מנטור, דברים שלי לא היו כשהייתי ילד. מהרגע שהגעתי לחולון, לקחתי תחת חסותי שחקן צעיר בשם אופק פוגלמן, בקיץ הקרוב הוא יגור כמה שבועות איתי ועם המשפחה בארצות הברית, ילך איתי לליגת הקיץ, ויכיר שחקנים מקצוענים וגישות שונות למשחק. חשוב לי להוות דוגמה למי שרוצה לגדול ולהתפתח".

בסולם האושר מאחת לחמש, איפה אתה?

"אני עושה את מה שאני אוהב, המשפחה שלי ואני בריאים ואני מברך על כל יום שלנו ביחד. זה נשמע פשוט, אבל זה מה שבעיקר חשוב עבורי. אני רוצה להמשיך ולבנות חיים טובים עבור המשפחה שלי, להיות שמח ואדם ואבא טוב יותר, ללמד את עצמי דברים חדשים ולהמשיך לעשות דברים שאנשים אמרו לי שלא אצליח בהם. אני בחמש". | י"ב באייר תשפ"ב | |

שבתות

עונג שבת עם הרב יזהר

רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו:

בעל הדירה

ישיבת הר–ברכה

לימודים

תארים קשוחים

אוכל // אפרת ליכטנשטט

he-il

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283407720325586

Israel Hayom