מקור ראשון

סל תרבות

רנה שינפלד, ,83 נשואה, אם לשניים וסבתא לחמישה, תושבת תל–אביב. רקדנית, כוריאוגרפית, מנהלת תיאטרון מחול. תופיע 19.5–ב בסדרת המחול של היכל התרבות בתל–אביב "מחול חדש"

|

"נעליים אדומות" עם מוירה שירר, הסרט שבזכותו נכנסתי לעולם המחול. הכישוף של הנעליים שמרקידות אותה נראה לי כאילו נעלתי גם אני נעליים אדומות שמכשפות ומרקידות אותי.

01

"איך לחיות" של אייל מגד. אהבתי לקרוא קטעים מתוכו, להעמיק בהם ולצטט אותם. הם היו מאוד משמעותיים עבורי. הקטעים מדברים על החיים והאמנות ומעלים שאלות הנוגעות בי, במתח הקיים בנו, בניגודים ובשאלות יסוד בחיינו.

הנכד הכי קטן שלי הוא ההשראה לחיים בלי ריסון. הוא חופשי, פרוץ, תמים, מתבטא בקלות, משחק המון. ילד שהוא אמן בנפשו. לא מפסיק לחפש. סקרן, מתעניין ושואל שאלות ללא גבולות.

פינה באוש, שלמדתי איתה בג'וליארד. הכרנו באודישן לבית הספר, ומאז היה בינינו קשר מיסטי מלא סודות סמויים. אהבה גדולה. היא הייתה האחות התאומה שלי. ,RINA-PINA רק קו קטן מפריד בינינו. סיפור השואה, רגשות אשם וכל הרקע של שתינו משני צדדים שונים של המטבע – גרמניה־ישראל - גרם לאהבה חזקה.

לשבת עם בתי ובני בנחת בבית קפה בתל־אביב הקטנה והאהובה, כשהשמש מחממת אותנו. יש משהו בחוכמה של שניהם, שמרגיע בעצם הנוכחות, וגורם לי אושר, סיבה להבנה ושמחת חיים.

עם מלכת אנגליה, כדי לקבל את אוסף הכובעים שלה. אין לי שום כובע ומעולם לא חבשתי כובע. זה נראה לי משהו שחסר בחיי...

לעולם לא אשכח את הרגע שבו ניגשה אליי הכוהנת הגדולה של המחול, מרתה גרהאם, הניחה על כתפי מעיל פרווה יקר ואמרה: "חביבל'ה יש לנו בעיה טכנית קלה אבל אל דאגה, נתחיל מיד. הפסנתרן שכח את התווים, אבל הוא גר קרוב (להבימה) והלך להביא אותם". זאת הייתה הבכורה של להקת בת־שבע למופע שעבדנו עליו שנתיים.

"ציפור על תיל" של לאונרד כהן בתרגומו של קובי מידן. "כמו ציפור על חוט תיל, כמו שיכור שר בליל, את החופש חיפשתי תמיד"; "מי האיש החפץ חיים"; "אני מאמין" של שאול טשרניחובסקי: "שחקי שחקי על החלומות... שחקי כי באדם אאמין, כי עודני מאמין בך".

התבשילים שבתי מכינה. אי אפשר לעמוד בפני הלזניה שלה, המאפים שלה, דג הסלמון שלה, הקציצות שלה או קערת בוטנים. | י"ב באייר תשפ"ב | 13.5.2022

תמר פרלשטיין // צילום: אריק סולטן

he-il

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

2022-05-13T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283489324704210

Israel Hayom