מקור ראשון

פרידה לצורך שיבה

1

לאחר שקרא את "הדרך לקטיעת מעגל השנאה" מאת יאיר שלג ,)24.6.2022( כתב לנו הקורא שמואל פישר מברקן: "שוב נתקלתי באמירות מקוממות וחסרות בסיס הכתובות שחור על גבי לבן. שלג כותב ש'שליטתה של ישראל במיליוני פלסטינים נטולי אזרחות היא עניין פסול שצריך לפעול בהדרגה לסיומו'. האמירה הזו מנוגדת למציאות, שהרי בהסכם אוסלו ב' הועברו הסמכויות האזרחיות מהשלטון הצבאי הישראלי אל המועצה הפלסטינית. מדינת ישראל כבר אינה שולטת בפלסטינים ביהודה ושומרון. לרשות הפלסטינית יש פרלמנט וקבינט עם ראש ממשלה, שרי ביטחון, אוצר, משפטים, תחבורה, עבודה, 'הסברה' ועוד, וכן שגרירויות ברחבי הגלובוס ונציג באו"ם.

"השטח המוחזק כיום בידי הפלסטינים הוא למעלה ממחצית השטח הכולל ביהודה ושומרון. הערים והכפרים הפלסטיניים אינם בשליטה אזרחית ישראלית, ותושביהם מצביעים לרשות ולא לכנסת. במקום לקבול על 'מיליוני פלסטינים נטולי אזרחות' מוטב היה אילו התבונן הכותב על האוכלוסייה היהודית הנתונה תחת שלטון צבאי ומשפטני, המשתמש בצווים דרקוניים כדי לנשל יהודים מהאדמות שעיבדו במשך שנים והמאפשר בנייה פלסטינית בלתי־חוקית ומסוכנת של עשרות אלפי מבנים".

2

"בגיליון הקודם פורסמהמודעה חוג'עוז ושלום', הפועל בניגוד לשמו", כתב לנו הקורא גדעון ארליך. "המודעה כולה היא לקט דברי דיבה על ההולכים בדרך הציונות הדתית. אדמות ארצנו ובראשן הר הבית מוגדרות במודעה כאדמות פלסטיניות שאסור להשתלט עליהן - זאת בניגוד לפסוק שהופיע בז' באייר תש"ח בראש גיליון הצופה, 'לזרעך נתתי את הארץ הזאת מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת'. ארץ ישראל אינה רכוש פרטי של עוז ושלום, שיכולים לתת אותה למי שמתחשק להם, היא נחלה מהקב"ה לנו ולדורותינו.

"המודעה גם מוחה על 'מסע שיסוי חמור נגד הקהילה הלהט"בית בהובלת רבנים'. נכון, יש פעילות מועילה ויעילה של רבנים לסיוע לרוצים להיגמל מהסטייה. הם ראויים לכל שבח. כותבי המודעה מתפארים בכך שהם בעד 'יחס הראוי לכל אדם באשר הוא', אך אינם מוחים על עינויי התופת של נערים במרתפי השב"כ כי הם הולכים בדרך הציונות הדתית. מודעות כמו זו אפשרו את שליחת עמירם בן־אוליאל למאסר רק על סמך הודאתו, תחת עינויי תופת, בהצתה שרצו שיואשם בה. היא גם בגדר הבעת תמיכה בעינויים של האלמוני מאריאל עכשיו.

"הקריאה במודעה ל'יד תקיפה נגד מפירי חוק יהודים בשומרון, וחתירה לשיפור חייהם של פלסטינים חפים מפשע' תואמת את הפסוק 'הלנו אתה אם לצרינו'. מי שתומך בצרינו אינו לנו. חבל שמודעה כזו מתפרסמת".

3 4

בשער העיתון ביום שישי שעבר הופיעה הכותרת "עיתונאי רהוט, כוכב טלוויזיה, מענטש, אבל ראש ממשלה?", לצד מגוון דעות לגבי ההתפתחויות הפוליטיות המביאות את יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה. פרופ' אביגדור שנאן מהחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים התרעם על סגנון ההפניה: "זו הצגת דעה שמקומה, במקרה הטוב ביותר, בדבר המערכת או כפרסום, אך לא ככותרת. לרגע חשבתי שקיבלתי פמפלט פרסומי מתנועת ימין ביביסטית, ולא עיתון האמור לכבד את קוראיו ואת אנשי הציבור".

"עיתונים מכובדים שמארחים תעמולה רוסית אינם עניין חדש", כתב לנו הקורא אלעזר קרולביץ' מרמת־גן בתגובה למאמר "כשכוכב טלוויזיה מגיע לעיתון" מאת בעז העצני .)24.6.2022( "מראשית העידן הסובייטי ועד לפירוק ברית המועצות, עמודי הדעות של מיטב עיתוני העולם אירחו מפעם לפעם את הגיגיהם של תועמלנים רשמיים וסיקופנטים מתנדבים שביקשו לנקות את הכתמים מאמא רוסיה ולהטיל את האשמה על קפיטליסטים, פשיסטים, יהודים, נוצרים ואוקראינים.

"נראה שהנוהג הזה המשיך גם אחרי נפילת חומת ברלין, וגם בעיתונים שמקפידים יותר על רמה ראויה לתוכן פובליציסטי. טורו של בעז העצני בעמודי הדעות בשבוע שעבר העז להאשים בקטל הגדול באוקראינה לא את הארכי־נבל ולדימיר פוטין, כי אם את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. לא ברור מהיכן נובעת הערצתם המוזרה של העצני וחבריו בימין לרוסיה הקלפטוקרטית, או מדוע הם מאשימים את הקורבן".

5

דעות

he-il

2022-07-01T07:00:00.0000000Z

2022-07-01T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/281651078799448

Israel Hayom