מקור ראשון

סל תרבות

גיל חובב, ,60 בזוגיות, אב לבת, מתגורר בתל–אביב, עצמאי. מעלה את המופע "איך נכון לגדל ילדים ולאהוב אותם בתימנית" בפסטיבל "לא בשמיים" שיתקיים בחודש יולי במכללת תל–חי

הספר שפתח לי את הדלת לעולם החרוזים: "אני וטלי או ספר מארץ הלמה" מאת אברהם שלונסקי. מעבר להיותו מופלא ודגול ומצחיק ורהוט, זכורה לי עד היום בעל־פה ההקדשה שכתבה לי דודתי: "לנסיך הנסיכים, לגאון הגאונים, למקסים המקסימים, לגילי האל־שני (חוץ מאיתמר בן אב"י) מדודתו המשוגעת עליו בכל לבה".

01

מעניין יותר הסיפור על הספר שלא קראתי פעמיים: יום לפני אחד הסגרים, חשתי לחנות הספרים כדי לקנות את "הר הקסמים" של תומס מאן בתרגום החדש. תמיד רציתי לקרוא את היצירה הארוכה הזו על שני כרכיה, אבל התרגום הישן של מרדכי אבי־שאול הטיל עליי מורא. שילוב של סגר ותרגום חדש וקולח נראה לי כהזדמנות שאין להחמיץ. קניתי, קראתי את 673 העמודים של היצירה המונומנטלית הזו, ואז הגעתי מתנשף לאחרית דבר – תמלול של נאום שנשא תומס מאן בעניין ספרו. את הנאום הוא פותח בהמלצה לקרוא את הספר פעמיים. שישכח מזה.

קאנדיד של וולטר. אני אוהב את התום שלו, את חיפוש האמת, את הסקרנות, את האופטימיות הטמבלולית ובעיקר את ההתפכחות הנבונה והבלתי־מרירה שבאה בסוף.

נטליה גינצבורג. הרגע קמתי והלכתי לספרייה כדי לספור כמה ספרים שלה יש לי (בשתי שפות). נכון לעכשיו .21

ברור שעם אמא שלי או עם סבתא שלי. אני מדבר איתן מדי בוקר למרות שהן מתו מזמן, אבל נראה לי שהכוונה היא לדמות היסטורית (אגב, כל הדמויות ההיסטוריות פחות מעניינות משתי הנשים שהזכרתי זה עתה). אז יש מצב שעם נפוליאון בונפארטה, ובמחשבה שנייה – יאנוש קורצ'ק.

איתי. הייתי רוצה לחזור להיות העלם המבוהל שהייתי בתיכון בירושלים בשנות השבעים המאוחרות, אבל עם הידיעה וניסיון החיים של היום. הייתי רוצה לדעת שיהיה בסדר, שהאהבה בהישג יד, שהכול יהיה טוב. זה לא משהו שהאמנתי בו פעם.

היה לנו פעם חתול איום שנהג בנו בבוז תהומי. ממש ראו שברור לו שאנחנו נחותים. הוא היה קורע.

את רוב הסדרות שעניין אותי להתעסק בהן כתבתי לעצמי, כך שאני די רווי בתחום הזה. מה שכן, אני יכול להעיד שכתבתי לעצמי סצנה שבה אני לואי ה־41, ואף הגענו למחסן תלבושות מקצועי וענקי בפאתי פריז כדי שילבישו אותי כמלך השמש (כולל תלתלים, גרביונים ומקל הליכה תקופתיים). שומה עליי להודות בכנות: לבוש כלואי ה־41, אני נראה כמו אישה מכוערת. | | ב' בתמוז תשפ"ב | 1.7.2022

יין צרפתי ועוגיות מזרחיות של עבאדי. ביצרון .42

תמר פרלשטיין // צילום: אריק סולטן

he-il

2022-07-01T07:00:00.0000000Z

2022-07-01T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283527979507800

Israel Hayom