מקור ראשון

עובדי מועצת משגב התאמנו לקראת קרבות עם השכנים

יאיר קראוס

כמאה מעובדי המועצה האזורית משגב, הסמוכה לסח'נין ולכרמיאל, קיימו בשבוע שעבר תרגיל לשעת חירום במתקן האימונים המיוחד של פיקוד העורף ברמלה. לראשונה, כלקח מהפרעות במהלך מבצע שומר החומות במאי אשתקד, תרגלו אנשי המועצה התמודדות מול חסימות כבישים והתפרעויות בדרכים המובילות ליישובים היהודיים, המוקפים בכפרים ערביים.

במשך כחמישה ימים בעת הפרעות בנגב, בגליל ובערים המעורבות, היו חלק מיישובי המועצה נצורים כמעט: התושבים היהודים לא היו יכולים לנסוע בדרכים ללא הגנת כוחות הביטחון, ובשעות החשכה נמנעה מהתושבים היציאה מהיישובים או החזרה אליהם.

מדי שנה עורך פיקוד העורף סדרת

תרגילים לרשויות ברחבי המדינה, אך לנוכח לקחי שומר החומות השתנה תרחיש האיום. ההערכה כעת היא שבשעת מלחמה לא רק טילים יאיימו על העורף, אלא גם מיעוט מקרב תושבי ישראל הערבים.

"באירועי שומר החומות לפני שנה חזרנו על הצרות שחווינו בהתקוממות הערבית באוקטובר 2000 - התקפות על הצירים וחסימות", אומר ראש המועצה דני עברי. "יש לנו ביישובים יכולת הגנה עצמית; אבל יש פה 90 אחוז ערבים, וכשהם מתחילים להתעצבן על אל־אקצה הם חוסמים את הצירים. אנחנו מאומנים להתמודדות עם אירועי חירום וקריסת תשתיות ביישובים מנותקים במשך עד שלושה ימים".

גם במועצה האזורית גליל תחתון נערכים להתלקחות מחודשת. לדברי אופיר שיק, סגן ראש המועצה ויו"ר ארגון לב בגליל, בשנה החולפת חוזקו צוותי החירום היישוביים, נערכו תרגילים, וגויסו תושבים נוספים להתנדבות במסגרת משמר הגבול: "במהלך מבצע שומר החומות ראיתי מקרוב כיצד ברגע אחד מתלקחת פעילות של עשרות ומאות פורעי חוק בצמתים ובעורקי תנועה חיוניים. זה תרחיש שרשויות לא מעטות עוסקות בו היום, לא בפאניקה אבל באחריות".

עמוד ראשי

he-il

2022-07-01T07:00:00.0000000Z

2022-07-01T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283588109049944

Israel Hayom