מקור ראשון

ניהול שיווק

כישורים הוצאות מקצועות קרובים

מגיל צעיר התעסקתי בגרפיקה ובאתרים. יום אחד פתחתי בשיחה בבר השכונתי עם מישהו שרצה לבנות אתר בפלטפורמה שלא אהבתי. הצעתי לעשות לו את זה בחינם בפלטפורמה אחרת. בסוף הוא שילם לי, ואז הגיע עוד לקוח מאותו הבר. זה גדל עד שפתחתי עוסק פטור. מפה לאוזן, בתוך ארבע שנים הפכתי לחברה בע"מ. בחיים לא פחדתי להגיד "כן" לפרויקטים. למדתי תוך כדי תנועה.

מתי הופכים מעצמאי לחברה?

שלושה דברים קובעים, לדעתי: הכנסה, סיכון ונפח עבודה. התחלתי להעסיק עובדים כי לא יכולתי לקבל לקוחות חדשים כשאני עושה הכול לבד, וכי הבנתי שאני אוהבת להיפגש עם לקוחות ולבנות אסטרטגיות, אז למה לא לאפשר לעצמי לעשות את זה? הקושי שלי בהעסקת פרילנסרים הוא שהם לא רק איתי ויש להם המון פרויקטים אחרים. בא לי צוות שהוא פשוט איתי, העבודה שלי היא העבודה שלו ורק זה מעסיק אותו.

מה קשה לך במקצוע?

בתור מי שעד לא מזמן עשתה הכול לבד, קשה לי לשחרר. נדרש זמן עד שמכירים אנשים מקצועיים מספיק כדי להבין שזה קיים. לוקח זמן ללמוד איך מגדירים תפקיד, מה מחפשים, כמה משלמים. מכיוון שלא חוויתי את זה בתור שכירה, זה עוד יותר חדש לי. לפעמים אני באה עם הדעות שלי והניסיון שלי - ואחד העובדים בא מולי עם דעות אחרות. אני לא רוצה לשלוט על אנשים ולהגיד "לא, תעשה איך שאמרתי", למרות שאני יודעת טוב יותר. | | ט"ו באב תשפ"ב | 12.8.2022

מה את אוהבת במקצוע?

אני צעירה בעולם הניהול. אני לומדת את זה. להוביל אנשים איתך זה כיף. וגם, לפעמים זה לא נתפס עד כמה זה גדול לתת משכורת למישהו שהעסק שאת בנית זאת העבודה שלו. כבוד גדול מבחינתי.

טעות של מתחילים.

ניגשתי למכרז לבניית אתר של עירייה. לא באמת ידעתי איך להעריך את הצעת המחיר לאתר, כי זאת הייתה הפעם הראשונה שלי. ביקשתי סכום שנראה לי גבוה. כשהלקוח מהעירייה התקשר ואמר שזכיתי במכרז, הוא אמר שהיו ממש קרובים לפסול את ההתמודדות שלי כי המחיר נראה להם נמוך מדי. שאלתי מה הייתה ההצעה הכי זולה אחריי, וענו לי במספר שהוא יותר מפי שלושה מההצעה שלי. בניתי את האתר במחיר שהצעתי, ולא האמנתי שיכולתי לבקש הרבה יותר. גיליתי בדיעבד שיש דרך לבדוק כמה מציעים בדרך כלל, כי הכול מתפרסם באינטרנט. כדי להצליח כשכיר צריכים??ל?הי?ו?ת??.טובים מאוד ב??ע?בודה. כדי להצליח כעצמאי צריך גם לאהוב אנשים, יכולות תקשורת גבוהות, להבין אנשים ולרצות בתועלת המשותפת.

כסף

מנהלי סוכנויות יכולים לא להרוויח בכלל בהתחלה, אבל השכר עשוי גם להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש. שכר לעובדים הוא ההוצאה הגדולה. יש גם הוצאות חומרה (שרתים) ותוכנה (רישיונות), מיסים והוצאות שכירות למשרד. לניהול סוכנות שיווק אפשר להגיע מכל מקצועות השיווק הדיגיטלי: בניית אתרים, גרפיקה, וידאו, קידום אורגני, קידום ממומן, ניהול רשתות חברתיות ועוד.

לשכת התעסוקה // ליאור שפירא

he-il

2022-08-12T07:00:00.0000000Z

2022-08-12T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282810720055154

Israel Hayom