מקור ראשון

היקום המוזיקלי של

/ אודליה גולדמן /

| | ט"ו באב תשפ"ב | 12.8.2022

להיות חובבת מארוול בקולנוע - זאת חוויה שכוללת רגעים משונים. אחד מהם הוא שאחרי שכתוביות הקרדיטים מתחילות לעלות, והאורות באולם הקולנוע נדלקים, אני נשארת לשבת על הכיסא המרופד. למה? כי לא אכפת לי שגם אלף נערי ניקיון יעברו עם המטאטאים שלהם, אני אשב ואחכה עד שאראה את הסצנות שאחרי הקרדיטים. אני מודה שאני לא ממש צופה בכתוביות האלה שעולות על המסך, אלא רק מחכה שהן יסתיימו כבר, ואם לא הייתי יודעת מראש כנראה גם אני הייתי מפספסת ב"תור: אהבה ורעם" החדש של מארוול את הקרדיט על הלחנת הסרט, ששייך לישראלית נמי (נעמה) מלומד. מלומד ,)33( שגדלה ברמת־גן וגרה בימים אלה בלוסאנג'לס, הלחינה את הסרט בשותפות עם מייקל ג'אקינו, מהמלחינים המובילים בהוליווד ("באטמן", "רטטוי", "פארק היורה" - וגם זכה באוסקר על הלחנת הסרט "למעלה" של פיקסאר). חוץ מהלחנת הסרט החדש של תור, שהכניס כבר 700 מיליון דולר ברחבי העולם, היא חתומה גם על הלחנת פס הקול של סדרות כמו "מסע בין כוכבים: עולמות משונים וחדשים", "האישה מהבית שממול לבחורה בחלון" של נטפליקס, ו"אבסנטיה". מלומד מגיעה אל שיחת הזום שלנו אחרי יום ארוך של הקלטות לשתי סדרות שהיא עובדת עליהן עכשיו. היא עוד לא הספיקה ללכת לראות את "תור" החדש בקולנוע, אבל, היא צוחקת, "ראיתי אותו אלף פעם בתהליך העבודה".

איך הגעת בכלל לעבוד על סרט גדול כזה?

"מייקל ג'אקינו הוא מה'איי ליסט' של המלחינים, והוא כתב תמות מרכזיות לסרט, אבל היו לו בלוח הזמנים כמה דברים שהתנגשו כי הוא מביים פרויקט למארוול (הפקה מיוחדת לדיסני פלוס לליל כל הקדושים, א"ד). אז הוא הביא אותי ל'תור' ומשם הכול התחיל. היה לי קל להיכנס לעבודה איתו כי אני מכירה את העבודה שלו ועבדנו יחד כבר כמה פעמים. הוא הלחין חלק מהדברים, אני לקחתי את מה שהוא הלחין והמשכתי משם".

איך עובדת הלחנה של סרט - את בעצם מצמידה מוזיקה מיוחדת לכל דמות?

12.8.2022 | ט"ו באב תשפ"ב | |

טלוויזיה

he-il

2022-08-12T07:00:00.0000000Z

2022-08-12T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/282888029466482

Israel Hayom