מקור ראשון

סל תרבות

מיכאל טוכפלד, ,69 נשוי, אב לארבעה וסב, מתגורר בפתח–תקווה. עיתונאי, ספר הביכורים שלו "תיקון" ראה אור לאחרונה

הייתי בכיתה ב' או ג', תלמיד בביה"ס "דוגמא" ע"ש הרב עוזיאל בירושלים. נהגתי להזמין כמה מתלמידי הכיתה הנבחרים לביתי ולהציג להם הצגות מותחות באמצעות שתי בובות, שלא היו אלא פקקי בקבוקים. את העלילה, הטקסט והוראות הבימוי המצאתי תוך כדי תנועה. כל ילד שילם במיטב כספו - עשרה גרוש עבור הכרטיס. בהמשך הועלו הרפתקאותיהם בכתיבה תמה (אז היה מקצוע כזה...) על מחברות שורה אחת שאת חלקן מצאתי אחרי 50 שנה, כשעברתי דירה.

01

‪The Appeal‬ של ג'ון גרישם, הסופר האהוב עליי (עמוק, הא?). בילדותי קראתי שוב ושוב את "יומנו של גדעון" מאת בנימין צביאלי, שפתח צוהר לעולם הילדות של ילד דתי בישראל של שנות החמישים והשישים. כמה הזדהיתי איתו.

תמיד טענתי שרבן יוחנן בן זכאי היה הריאל־פוליטיקאי הראשון. אבל אולי, כמו כל רב ומחנך דגול, טעה בגדול לפחות לגבי שניים מתלמידיו, שהוא הרעיף עליהם הבחנות מחמיאות שהתברר שהיו נכונות לשעתן בלבד. היום אני שואב השראה מארבעת בניי, כל אחד מהם בתחום אחר מעניק לי השראה ייחודית משלו.

אנדריי ריו. כל קונצרט שלו הוא חוויה על־חושית מרוממת נפש שמעודדת את השטחיות שלי באשר להגדרת המושג "הנאה". אני כבר מתרגש מכך שלראשונה אזכה להיות נוכח בהופעה חיה שלו בארץ, בנובמבר.

נוקבות לשאול אותי. | | ט"ו באב תשפ"ב | 12.8.2022

עם עצמי. יש לי כמה שאלות

לא יודע, אבל אני יודע עם מי לא הייתי רוצה להתחלף ולו לדקה אחת. רמז: יש 120 כאלה.

אורי אורבך ז"ל. גאון שידע לשים את האצבע על הנקודות הכי רגישות בעולמי. בעצם הוא גם יכול להיות התשובה לשאלה עם מי הייתי רוצה לשבת לכוס קפה. ולו רק עוד פעם אחת.

כקרניבור מושבע (תכונה המאפיינית את הטוכפלדים) - חד־משמעית: אסאדו בלי הרבה שומן, שנצלה בגריל מעשנה 12־10 שעות בצלייה איטית. אתם מוזמנים.

יש לנו שתי קבוצות. האחת משותפת לאשתי, לבניי וכלותיי ולי, והיא נקראת "טוכפלד בינלאומי". במשך השנים חלק ניכר מההודעות שנשלחו בקבוצה עשו את דרכן לארבעת קצוות תבל, מאחר שבעיסוקי הנוסף אני מארגן ומלווה קבוצות תיירים דוברי אנגלית מארה"ב ומהארץ ברחבי העולם. ברבות השנים, משגדלו הנכדים וקיבלו טלפונים משלהם, נפתחה קבוצה שכוללת גם אותם והיא נקראת בשם המקורי והמיוחד: "טוכפלד מורחב".

תמר פרלשטיין צילום: אריק סולטן

he-il

2022-08-12T07:00:00.0000000Z

2022-08-12T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.makorrishon.co.il/article/283205857046386

Israel Hayom